Gå til innhold

Unaturlig kald CPU, P4 3GHz, Shuttle XPC kjøler


Big SturL

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg fikk en Shuttle XPC til jul. Det har s478 og i865P chipset. Jeg tenkte at kjøleren ville være mer effektiv om jeg snudde viften slik at den suger luft gjennom kjøleren fra baksiden av kabinettet. Da vi sjekka Everest stod det at CPU-en hadde en temperatur på rundt 30 +/-. I rommet var det omtrent 20-25C.

 

Virker ikke det altfor kaldt for en standard kjøler, eller er disse Shuttle kjølerne ekstremt gode? Min egen s775 ligger (lå, må skifte goop og formatere) på 40-50C i idle.

 

Edit:

 

En annen jeg kjenner kjører en AMD 3500+ på stock kjøler, og hos ham vises det rundt 20C i både Everest og i det 3rdEye lcd-displayet som følger med noen Abit kort. Syntes også dette virket mistenkelig lavt.

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er så unaturlig, jeg selv har P4 2,4 på HK: ASUS P4B533-V, og den ligger på ca underkant av 30C uklokka, dette med standard kjøler, nå er den klokka til 2,7Ghz, med Vcore på 1,65 og den ligger stabilt på 50C også med standard kjøler. Legger til at jeg har kabinettet fullt av 80x80mm vifter (bråker no sykt), og HDD temp ligger på 20C, (pga kabinettvifte som kjøler HDD) og temp inne i kabinett er like over 25C. Jeg vil ikke akkurat si at det er unormalt med CPU temp på 20-30C...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...