Gå til innhold

Mener du det er forskjell på modding og styling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det i det hele tatt noen som bryr seg?

5367227[/snapback]

Om du ikke bryr deg, er det virkelig nødvendig å svare? Det er jo mange poster her skrevet av folk som bryr seg.

 

Spam! :nei:

5367675[/snapback]

 

Jeg mente det ikke akkurat slik. Sorry at det hørtes så negativt ut. Men er det liksom noen som bryr seg om forskjellen? Ikke lett å stille spm på en høffelig måte.

Jeg forbinder styling mere til biler. Å modding til pc, det er bare mitt intrykk.

Lenke til kommentar

Styling forbinder jeg mer til biler som Drunke_Master sier, og modding til pc.

Men jeg bruker ordet "style" når jeg for eksempel satt inn vifter med grønn katode og non grønne katoder å slikt + rydde i kabinettet. Det vil ikke jeg kalle å modde, det blir mer å style.. SYNS JEG :)

Lenke til kommentar
hei.

 

 

Styling forbinder jeg mere med biler enn pc, men det er meg da :)

 

Å modifisere betyr at du gjør om noe som allerede har blitt laget, dvs. du tar det i fra hverandre og setter det så i sammen igjenn i en annen tilstand det var i orgonalt.

 

Styling betyr at man legger til noe uten å ta orginal varen i fra hverandre.

feks. en baklykt, skal man style en bil med baklykter så bytter man ut den som allerede er der, man modifiserer den ikke.

 

så styling og modifisering er etter min mening to forskjellige ting.

5367559[/snapback]

 

 

når man skifter baklys på en bil, så modifiserer man bilen...

5367709[/snapback]

 

Det å skifte ut ting er ikke å modifisere.

 

Visst du bytter originalfangerene på bilen med et styling-kit, har du stylet bilen. Ikke modifisert den. Det heter jo ikke modifiserings-kit.

 

Eller visst du f. eks bytter en svart standardvifte ut med en som har blå LED's, har du ikke modifisert på kabinettet.

Men visst dette er f. eks en 80mm vifte, og du skjærer ut ett større hull slik at du heller kan plassere en 120mm vifte der. Da har du modifisert kabinettet :dremel:

 

 

 

- Pain193.

Lenke til kommentar
hei.

 

 

Styling forbinder jeg mere med biler enn pc, men det er meg da :)

 

Å modifisere betyr at du gjør om noe som allerede har blitt laget, dvs. du tar det i fra hverandre og setter det så i sammen igjenn i en annen tilstand det var i orgonalt.

 

Styling betyr at man legger til noe uten å ta orginal varen i fra hverandre.

feks. en baklykt, skal man style en bil med baklykter så bytter man ut den som allerede er der, man modifiserer den ikke.

 

så styling og modifisering er etter min mening to forskjellige ting.

5367559[/snapback]

 

 

når man skifter baklys på en bil, så modifiserer man bilen...

5367709[/snapback]

Med andre ord så mener du at å skifte en vifte grill også er modifisering, modifiserer fu en bil kan du lage egen frontspoiler av f.eks. glass fiber. Jeg mener og skifte en baklampe er "styling"

Lenke til kommentar

Dette er nok et emne som kan diskuteres frem og tilbake til evig tid!

Styling er jo egentlig modifisering av utsende, så en mod kan vel dekke det meste som blir gjort med og rundt en pc! Mens Styling er og sette på lys vinduer og blingblonger for og få en mer harry pc!

Gjør noe nytt som andre ikke kan kjøpe eller har gjort før og du blir en respektert Moder :thumbup: (Kanskje)

Lenke til kommentar

Styling: legge til alt slags mulig jalla utstyr du får plass til og kalle det styling det er styling.

 

Modding: modifiserer på selve "kabinettet" du kutter/legger til.

når du skifter formen på kabinettet er det modding når du skifter på noe som sitter fast på kabinettet fks døra, kutter du ut et vindu ville jeg kalt det mindre modding.

 

Ekte Modding :p: Jeg ville kalt ekte modding der du skifter på selve specs noe alla v-modding osv

Lenke til kommentar
I går tok jeg og festa en dekselplate foran DVD-brenneren min slik at PC'n ble mer stilren forand. Er dette modding eller Styling?

5404669[/snapback]

Hvis du skiftet selve dekselet, altså byttet ut hele platen vil jeg si det er modding. Da modifiserer du jo den. Hvis du bare klistret ett eller annet oppå den gamle dekselet, er det styling.

Lenke til kommentar
I går tok jeg og festa en dekselplate foran DVD-brenneren min slik at PC'n ble mer stilren forand. Er dette modding eller Styling?

5404669[/snapback]

Hvis du skiftet selve dekselet, altså byttet ut hele platen vil jeg si det er modding. Da modifiserer du jo den. Hvis du bare klistret ett eller annet oppå den gamle dekselet, er det styling.

5404707[/snapback]

 

 

ble det plutselig modding å bytte ut en liten del nå da? bestem deg da.. herregud

Lenke til kommentar
I går tok jeg og festa en dekselplate foran DVD-brenneren min slik at PC'n ble mer stilren forand. Er dette modding eller Styling?

5404669[/snapback]

Hvis du skiftet selve dekselet, altså byttet ut hele platen vil jeg si det er modding. Da modifiserer du jo den. Hvis du bare klistret ett eller annet oppå den gamle dekselet, er det styling.

5404707[/snapback]

 

 

ble det plutselig modding å bytte ut en liten del nå da? bestem deg da.. herregud

5405242[/snapback]

Han har ikke sagt at det er bare store deler som regnes som modding. Uansett hva man gjør av skjære/bytte ut(ta av ei plate og sette på ny;dvd brenner) eller lignende så er det modding. Lager du en liten plate på 5 cm og setter på en bryter er det modding. Hvis du kutter til plata sjøl og lager knappen som syns.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...