Jump to content
Sign in to follow this  
BOF

Kabinettvifte: blåse eller suge?

Recommended Posts

Hei,

skal sette inn en ny kabinettvifte og lurer på om det er best at den blåser den varme luften ut av kabinettet eller at den suger luft inn?

BOF

Hvor mange vifter har du fra før da? Og hvilken vei blåser disse? Og hvor skal du plassere den nye?

5342754[/snapback]

har kun en prosessor vifte, og planlegger å plasere den bak i kabinettet, en 120mm papst vifte.

BOF

Du har vel en vifte i PSU også?

Den vil jo bidra til evakuering av varm luft i kabinettet. Derfor ville jeg satt vifta til å trekke kald luft inn i kabinettet. Fortrinnsvis nede i fronten av dette, om det er plass der.

Dermed vil du oppnå en god utskifting av luft i kabinettet.

Du har vel en vifte i PSU også?

Den vil jo bidra til evakuering av varm luft i kabinettet. Derfor ville jeg satt vifta til å trekke kald luft inn i kabinettet. Fortrinnsvis nede i fronten av dette, om det er plass der.

Dermed vil du oppnå en god utskifting av luft i kabinettet.

5342844[/snapback]

Nei, ingen PSU vifte

BOF

Det lønner seg med fin flyt igjennom kabinettet, så da vil jeg anbefale å ha en i front som suger inn og en bak som spyr ut mye av varmen. Dette gir vanligvis nok kjøling.

zeltex  Postet i går, 12:49

Det lønner seg med fin flyt igjennom kabinettet, så da vil jeg anbefale å ha en i front som suger inn og en bak som spyr ut mye av varmen. Dette gir vanligvis nok kjøling.

Jeg har to vifter som suger inn i front, 4 vifter bak (2 under PSU ved HK og 2 over PSU som trekker den varme lufta som stiger opp i kabinettet ut.

God nok luftgjennomstrømming det. Viftene som følger med i Lian Li-towerne er forresten veldig stillegående og fungerer godt!

Edited by skeletor_

Jeg vil si at det er best å ha alle viftene foran til å suge luften inn, og alle viftene bak i kabinettet til å blåse ut.

Slik som dette:

scotty :)

Jeg vil si at det er best å ha alle viftene foran til å suge luften inn, og alle viftene bak i kabinettet til å blåse ut.

Slik som dette:

scotty :)

5353148[/snapback]

En 120mm-vifte som blåser ut fra PSU der hadde vært fint. :)

Pluss en vifte i toppen som også blåser ut, varmluft stiger.