Gå til innhold

Student, forslag til bærbar


Anbefalte innlegg

Skal handle en bærbar til søstra mi, men ettersom jeg ikke har peiling på dette så spør jeg her :smile:

 

PC-en skal brukes til øh, student ting :smile: dvs skriving av oppgaver. Maskina skal ikke brukes til spilling. Det som er viktig er:

 

- stille og godt tastatur (slik at du kan bruke den på forelesninger uten at det er for sjenerende)

 

- Musa må være god.

 

- størrelse (man skal jo drasse rundt på denne tingen :wink: )

 

- får du med integrert modem eller noe? Må ha en mulighet til å kunne maile fra denne maskinen. Mobiltelefon som modem er jo et alternativ, men da må ho ha ny(har 3310 som ikke har noen modemmulighet nå).

 

- prisen bør være lav. Helst under 14, for all del ikke mer enn 15.000

 

Er det noe spesielt merke man bør gå etter? en spesiell modell å anbefale? HVOR bør man handle? Webben? Komplett oslo? Elkjøp?

 

/me totalt newbie på laptop

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-12-02 23:39, Anders Leipsland skrev:

Skal handle en bærbar til søstra mi, men ettersom jeg ikke har peiling på dette så spør jeg her :smile:


PC-en skal brukes til øh, student ting :smile: dvs skriving av oppgaver. Maskina skal ikke brukes til spilling. Det som er viktig er:


- stille og godt tastatur (slik at du kan bruke den på forelesninger uten at det er for sjenerende)


- Musa må være god.


- størrelse (man skal jo drasse rundt på denne tingen :wink: )


- får du med integrert modem eller noe? Må ha en mulighet til å kunne maile fra denne maskinen. Mobiltelefon som modem er jo et alternativ, men da må ho ha ny(har 3310 som ikke har noen modemmulighet nå).


- prisen bør være lav. Helst under 14, for all del ikke mer enn 15.000


Er det noe spesielt merke man bør gå etter? en spesiell modell å anbefale? HVOR bør man handle? Webben? Komplett oslo? Elkjøp?


/me totalt newbie på laptop



 

Heisann, Anders. Skal du kjøpe den for henne med hennes penger, eller gi henne en i julegave?

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg går for en Dell ja, men er det verd å kjøpe Inspiron 4100 framfor 2500? Set at jeg kan slenge på en bedre CPU og 128MB ram ekstra, eller kanskje en 15" skjerm for samme pris.

 

Hmm, akkurat nå ligger det på 4100 med 2500 som alternativet.

 

Så et nytt spørsmål, hvor selges Dell i analoge butikker(oslo og kristiansand)? Kan like og sjekke maskinen i RL også :wink:

 

Dude: Gave som også foreldra mine skal være med på :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-05 18:54, Telcontar skrev:

Hva mener du med analoge butikken??


Hvis det er vanlig butikk du mener (altså fysisk butikk) så får du bare kjøpt Dell maskiner via web, men det vet du vel allerede.


Da får du heller forklare hva analoge butikker er.



 

Du tippa rett, var fysiske butikker = analoge butikker :smile:

 

At Dell kun var på nett viste jeg ikke. Jaja, ser ut som det blir en Dell uanz

Lenke til kommentar

Du har visst ikke bestilt enda nei, hvis du vil at maskinen skal komme fram før jul så bør du bestille så fort som mulig. Dell har leveringstid på opptil 14 dager, litt jule forsinkelse må vel beregnes så det spørs.

 

Uansett de bruker ikke Posten og leverer på døra.

 

Når det gjelder valget mellom Inspiron 2500 eller 4100 så bør du ta og velge den som gir mest for penga. De viktigste tingene er CPU og skjerm, siden disse ikke går an å bytte senere.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Kjøp Dell og invester noen kroner i skjermen. Skjermen er tross alt det viktigste brukergrensesnittet på PC'n. Har bare gode erfaringer med Dell bærbare PC'er. Har nå en Inspirion 7500 - aldri hatt noe problemer og den har en meget god skjerm.

 

Doc

Lenke til kommentar

Har du vurdert IBM her, en modell du bør kikke nærmere på her, er IBM Xserien, som har nettop utroligt godt tastatur, mus. Desuten veier den ikke mer en 1,6 kg, dette gjør at man kan ha den i sekken, sammen med bøker. Da slipper man å drasse på en egen sær pc bag, som er utolig U praktisk, uansett hvor bra maskinen er. Har selv hat kjangsen til å prøve både dell og ibm. (husker ikke dell model, men ibm'n er suverent overlegen m hensyn på student bruk. køpte selv x20 pga det. Og ser nå med fryd på de som sleper runt på store vesker. Kan da nevne at skolen har avtale med dell, men et par it guruene på skolen har også kjøpt den modellen. desuten vinner den tester i denne klassen:

 

IBM cleans up at PC Pro awards

''Best PC Reliability.'' ''Best Notebook Reliability.'' ''Best Notebook Service and Support.'' The readers of PC Pro (UK) magazine have voted, and the results : IBM was named tops in three key categories. Rivals Dell and Compaq were left out of readers’ favours entirely

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...