Gå til innhold

Kjøpsanbefaling - Panasonic eller Sony?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Min søster fikk det panasonic kameraet til jul. Etter å ha lest diverse tester og forum før kjøpet, sitter jeg igjen med inntrykket at dette er noe av det beste du får i den prisklassen. Som alle kameraer i den prisklassen så er godt lys inne viktig!

 

Har lest endel om det sony kameraet også, kom frem til at Panasonicen ga bedre innebilder mens de var stort sett like når det kom til utendørsbruk.

 

Skal se om jeg klarer å finne den testen som vippet meg over til panasonicen. Fant ut at det også går under et annet navn, derfor jeg fant så lite tester om det i starten. Dessverre så klarer jeg ikke å komme på det navnet for øyeblikket. Men vet at det ligger en post ute på forumet som linker til den testen.

 

Komplett kaller dette kameraet for DV-kamera NV-GS17E-S, mens det som min søster fikk heter bare NV-GS17, men det ser ut som det er identisk.

 

Her er link til testen. Er klar over at det ikke er samme typebetegnelse men de ser helt identiske ut. Så jeg antar at det er samme kamera. Har kikket enda nærmere på de to kamerarene og det eneste jeg har sett som er forskjellig, er at PV-GS19 har noen flere valg på den skrusaken som er rundt joysticken og at det er en S-video utgang på NV-GS17 som jeg ikke ser på det andre kameraet. PV-GS19 har mulighet for minnekort, mens jeg ikke kan se dette på NV-GS17.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

I den prisklassen tror jeg det er panasonic og sony som regjerer, det er iallefall det inntrykket jeg sitter igjen med.

 

Her om dagen så leste jeg i avisen at expert hadde "tilbud" på det panasonic kameraet (2999 ;)). Der stod det at det hadde blitt anbefalt av et eller annet tysk blad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...