Jump to content
Sign in to follow this  
chil

Innebygd Nforce 3 lyd VS SB live 5.1

Recommended Posts

Er det original Nvidia (samme som sitter i XBox) lyd, eller bare et Nforce 3 kort som kommer med noe onboard ræl? Trodde kun det var Nforce 1 og 2 som kom med Nvidias egen lydchip (som faktisk var veldig bra!), mens man på Nforce 3 og nyere kom med (elendig) 3.pats brikker fra Realtek o.l.

Sjekk i device manager. Står det noe slikt som Realtek ALC850??

Lurte på omtrent det samme, og min erfaring er at et SB Live! Value fra ca. 1999-2000 hadde bedre lyd enn Realtek'et.

Selv har jeg Nforce 3, så det er nok riktig det Krapfoss sier om dårlige lydchipper.

Live-kortet mitt hadde endel problemer på denne maskinen (restarter, blåskjerm o.l.), men det hadde nok noe med at jeg fikk det fra en maskin hvor PSU hadde eksplodert, og sendt hovedkort, CPU og minne til de evige jaktmarker.

Er det original Nvidia (samme som sitter i XBox) lyd, eller bare et Nforce 3 kort som kommer med noe onboard ræl? Trodde kun det var Nforce 1 og 2 som kom med Nvidias egen lydchip (som faktisk var veldig bra!), mens man på Nforce 3 og nyere kom med (elendig) 3.pats brikker fra Realtek o.l.

Sjekk i device manager. Står det noe slikt som Realtek ALC850??

5387466[/snapback]

altså dette står, har nå også inni soundblaster 5.1 kortet..

post-13429-1136474706_thumb.jpg

Men nå vil jeg påstå at soundstorm er noe av det råeste jeg har hatt :p Jeg ville heller hatt soundstorm enn x-fi kortet jeg sitter på nå. Likte det at man hadde DD hele tiden, og at man fikk "true" sourround ved spill ol

Satt i mitt gamle SB live 5.1 på både mitt forrige nforce 3 hovedkort og nå mitt nforce 4 hovedkort, grunnet at de interne har gitt fra seg en irriterende summelyd som varierer litt med CPU bruk, mens mitt gamle sB live 5.1 er klart som bare det.