Gå til innhold

Hovedkort med støtte for REG/ECC


fossie

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge en enkel server, og trenger litt hjelp. Ytelsesmessig holder det med et dual core system, men jeg er veldig opptatt av stabilitet. Vurderer defor å satse på noe med REG/EEC minne. Ettersom lommeboken er en begrensende faktor lurer jeg på om det finnes socket 775 hovedkort som støtter REG/EEC, eller om jeg tvinges over på Xeon eller Opteron 940 for å få støtte for slikt. Hadde håpet å kunne unngå slike sockets pga. prisforskjellen...

Endret av fossie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal bygge en enkel server, og trenger litt hjelp. Ytelsesmessig holder det med et dual core system, men jeg er veldig opptatt av stabilitet. Vurderer defor å satse på noe med REG/EEC minne. Ettersom lommeboken er en begrensende faktor lurer jeg på om det finnes socket 775 hovedkort som støtter REG/EEC, eller om jeg tvinges over på Xeon eller Opteron 940 for å få støtte for slikt. Hadde håpet å kunne unngå slike sockets pga. prisforskjellen...

5339871[/snapback]

Jeg hadde ikke brydd meg med ECC men heller passet på å bruke komponenter som har stabile drivere. Linux/Windows? Jeg ser for eksempel endel for setter dyre grafikk kort i "serveren" sin, der et ATI rage 8Mb er nok.

 

Begge mine servere har ECC/reg RAM men jeg er temmelig sikker på at jeg ikke hadde merket noe om jeg hadde brukt standard minne.

Om du ikke skal ha veldig mye minne og det er forretningskritisk...

Én paritetsfeil i måneden er ikke kritisk har jeg forstått etterhvert.

Kjøp god kvalitet bare, Crucial/Corsair, ikke ultraturbo-x2 med lys og spoilere som overklokkerne digger ;)

 

edit: kanskje du finner noe med s939?

Endret av Uluen
Lenke til kommentar

Takker for svar :)

Serveren skal benyttes til en transaksjonsintensiv SQL-database i Win2003, og siden dataintegritet er vesentlig tenkte jeg at ECC var veien å gå. (Deler av databasen kommer til å ligge på ramdisk) Slik jeg forstår det hjelper registrert minne på stabilitet, og kræsj er også svært uønsket. Har lett rundtom på nettet i forsøk på å greie ut om ECC og registrert minnes effekt på stabilitet, men finner mange motstridende meninger. Enkelte sier at ECC også forbedrer stabilitet, andre ikke. Har dere noen innspill eller erfaringer på dette?

 

Spoilere og lysfontener overlater jeg til andre slik du foreslår *humre* :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...