Gå til innhold

EDIT:PCen blir for varm og viften går sjelden rund


Peep

Anbefalte innlegg

Hei,jeg trenger litt hjelp.

Den bærbare datamaskinen min blir veldig varm vist jeg spiller spill som krever mye eller vist jeg sitter på den et par timer.

Da blir den så varm,at den plutselig bare skrur seg av?

Jeg har prøvd å støvsuge ved viften eller hva det er ?

Men det funker fortsatt ikke.

 

 

Noen som har noen råd? :cry:

Jeg har ikke så mye peiling. :blush:

 

Det er litt kjedelig at den er sånn :no:

 

 

Edit:

Nå har jeg funnet ut at viften ikke går rundt hele tiden,men av og til.

Endret av Peep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å støvsuge ved viften eller hva det er ?

 

5339513[/snapback]

 

 

 

LItt uklart hva du mener. Du ser vel om det er en vifte.

 

Uansett, det er ikke selve viften som det hjelper å fjerne støv fra, den er til en viss grad selvrensende, men det er kjøleribbene som luftstrømmen passer. I noen tilfeller kan man ikke komme til dem uten å åpne maskinen.

 

Unødvendig å si: Det er viktig å ikke bruke maskinen på mykt underlag, hvis det fører til at noen lufteåpninger blir stengt for.

 

Ellers lønner det seg å oppgi hvilken type maskin det dreier seg om, når du stiller spørsmål som dette. Det kan være andre som har erfaringer å dele, for eksempel..

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å støvsuge ved viften eller hva det er ?

 

5339513[/snapback]

 

 

 

LItt uklart hva du mener. Du ser vel om det er en vifte.

 

Uansett, det er ikke selve viften som det hjelper å fjerne støv fra, den er til en viss grad selvrensende, men det er kjøleribbene som luftstrømmen passer. I noen tilfeller kan man ikke komme til dem uten å åpne maskinen.

 

Unødvendig å si: Det er viktig å ikke bruke maskinen på mykt underlag, hvis det fører til at noen lufteåpninger blir stengt for.

 

Ellers lønner det seg å oppgi hvilken type maskin det dreier seg om, når du stiller spørsmål som dette. Det kan være andre som har erfaringer å dele, for eksempel..

5339864[/snapback]

 

 

Ok,kjøleribbene?

Hvor er dem?

 

Det er en Fujitsu Siemens AMILO

Lenke til kommentar
Ja, da kan du ringe FS og forklare. Hvem ellers skulle d ringe? Dell support. Nok en gang commen sense.

5339991[/snapback]

 

 

 

Javel,ok..

Sorry da,men den pcen er et par år gammel.

Så de sier nok som alle andre har sagt,at det har blitt for mye brukt eller noe piss.

Lenke til kommentar
Den bærbare datamaskinen min blir veldig varm vist jeg spiller spill som krever mye eller vist jeg sitter på den et par timer.

5339513[/snapback]

 

Tror ikke PCen har godt av at du sitter på den. ;)

 

Forsøk å ha den på fanget (derav navnet "laptop") eller enda bedre: plasser den på et bord, eller en annen hard overflate som tillater luft å bevege seg rundt den...

Lenke til kommentar

Jeg har en svoger som sliter med det samme problemet...

han har en fs d 18xx eller noe.. han mer ker det godt når han spiller counter strike source...Når han skrur på maskinen kan fpsen ligge rund 50-60 men etter en times bruk ligger den rundt 10. Det er drit irriterende...

Og pcen skrur seg av av og til.

Uansett, det han må gjøre er å sette maskinen høyt over ordflata, dvs han putter noen dvd cover på sidene slik at luften hele tida blir ventilert, det hjelper for han hvertfall.

MEN, det er rimelig håpløs løsning og FS maskiner, suger!

Aldri fs på meg...

Lenke til kommentar

Det kan tenkes at det hjelper å bytte ut kjøleribben+vifta til cpu'en. (Bestill dem hos FS). Også er det dette med å kjenne en som har litt peil på å skru latop'er. Enkelte modeller er greie å bytte ut, andre er litt mer krevende.

Ellers kan man kjøpe en kjøle for laptop. (En slags metall-plate med vifte som legges under laptop'en). Koster noen hundre kroner. Laptop kjøler

Lenke til kommentar
Den bærbare datamaskinen min blir veldig varm vist jeg spiller spill som krever mye eller vist jeg sitter på den et par timer.

5339513[/snapback]

 

Tror ikke PCen har godt av at du sitter på den. ;)

 

Forsøk å ha den på fanget (derav navnet "laptop") eller enda bedre: plasser den på et bord, eller en annen hard overflate som tillater luft å bevege seg rundt den...

5340214[/snapback]

 

 

Hehe.skal ikke sitter PÅ den mer :p

Lenke til kommentar
Det kan tenkes at det hjelper å bytte ut kjøleribben+vifta til cpu'en. (Bestill dem hos FS). Også er det dette med å kjenne en som har litt peil på å skru latop'er. Enkelte modeller er greie å bytte ut, andre er litt mer krevende.

Ellers kan man kjøpe en kjøle for laptop. (En slags metall-plate med vifte som legges under laptop'en). Koster noen hundre kroner. Laptop kjøler

5340462[/snapback]

 

Ok,skal teste..

Takk. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...