Gå til innhold

Tips til _stillegående_ psu ?


Anbefalte innlegg

hm.. jeg har satt meg som mål å gjøre min kjære pc så stille som mulig, så billig som mulig.

 

har sett på tilbud på http://www.3dfxcool.no, hvor de hadde et zalman silent psu på 300w (har nå et 'silent' aopen 300w som ikke er så silent at det gjør noe :p) til under 400 kr (!)

 

hvis ingen kommer med noen andre forslag på rimelige silent-psu's (<20db) så er det jo et alternativ å montere en slags fanmate på et av de psuene jeg har (chieftec 340w og aopen 300w) eller byr dette på større problemer ?

 

jeg har også en taisol ckg760 med en støyendes 60mm jeg skal bytte ut med en papst 80 mm 12db :)

 

noen innspill ?

fyr løs!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

80 mm inn i hullet ?..

hvis det er taisolen (cpu kjølern) du referer til så er det bare å bøye ut finnene og skru fast (har sett en kompis gjøre dette med denne kjølern). funker grimlende =).

 

hm.. sett at jeg putter en papst 12 db inn i chieftec 340w'et mitt, er det noen umiddelbar fare for overoppheting eller.. ?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-06 16:04, PanzerFaust skrev:

Jeg ville heller tenkt på faren for overoppheting når du pakke en 12dB papst på cgk'en..


 

hehe.. jeg har SELVFØLGELIG sjekket luftstrømmen.. 12db'en til papst gir BETYDELIG bedre luftstrømmning enn den delta 60mm'ern som sitter på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...