Jump to content
Sign in to follow this  
Amento

Temperatur overvåking av skjermkortet

Recommended Posts

Jeg her lett og lett etter et program som kan fiske dette men uten hell. Folk sier at jeg kan bruke f.eks. Rivatuner, men kan over hodet ikke se noe som måler temperaturen... Mitt skjermkort er ett Powercolor X800GT Er det noen som vet av et annet program eller som vet hvor måleren på rivatuner er?

jeg har akkurat samma kortet som deg. jeg finner heller ikke noen prog som måler tempratur på kortet. har testa everest,atitools og ati tray tools.

begynner å lure på om de i hele tatt er tempsensor på kortet :hmm:

ok, så hvis vi sier at det ikke er noe sensor da. Hvordan skal man da måle temperaturen?

5333741[/snapback]

Nettopp, du kan ikke det...

Har samme dritten med mitt GeForce TI4200 kort, du finner CPU sensorer på gamle pc'er, men ikke på et skjermkort som kan betraktes som nytt!

æsj! får vel kjøpe ett annet skjermkort da.... Prøvde en gang å sette inn en sensor selv men det funka dårlig. Det var så h******* lite plass under GPU vifta.... :p

Man kan ikke, om du ikke da fysisk setter inn en måler selv...

5336488[/snapback]

Hvordan setter du denne på da? Jeg har selv et GeForce4 Ti4200 :) Sitter med en eldre prossessor jeg gjerne kan offre for å finne temp på skjermkortet mitt :D

Edited by bIsk0p

jeg har akkurat samma kortet som deg. jeg finner heller ikke noen prog som måler tempratur på kortet. har testa everest,atitools og ati tray tools.

begynner å lure på om de i hele tatt er tempsensor på kortet :hmm:

5333499[/snapback]

Har du testet Catalyst 5.12 eller 5.13?? Under avanserte innstillinger ligger det temperaturmåler.. Hvis du ikke får lest temperaturen der, er det nok ikke sensor på kortet..