Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Byggde PC men får ikke starte den?


Anbefalte innlegg

Halloen.

 

 

Ja som dere ser så får jeg ikke starte PC. Fikk komponentene i dag fra netshop og settet alt i hop, plugget inn strøm og alt nødvendige. Slo på strømforsyningen bak på PC, trykket inn "på" knappen også ble det stillt. Det eneste som skjedde var at jeg fikk lys i hovedkorte. Ingenting annet. Helt mørkt.

 

Hva kan jeg gjort feil? Har skjekket ledninger i frontpanele, prøvd å snu på ledninger som går fra frontpanele og til hovedkorte men ikke et livstegn.

 

Et blått lys kommer på i fronten, et lite sekund akkurat når jeg slår på "av-på" knapen, men det er alt.

 

Har en Asus A8N-E hovedkort, Antec sonata II kabinet, 450 W strømforsyning, Seagate 80 GB SATA harddisk, 7800 GT skjermkort, AMD 64 Athlon 3500+ 939.

 

Er det noen som har et forslag så komm med det....er åpent for alle forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plugg ut alt og plugg inn bare det nødvendige. Så feilsøker du.

 

Når slikt skjer er det på grunn av en failsafe sikring som hindrer kortet i å gjøre noe som kan ødelgge det.

 

Så ta ut alt, plugg i CPU, en ram brikke og en HD. Så slår du på. Starter det, slår du av og plugger i en ting til..osv til den ikke vil. Dobbelt sjekk at alle kontakter står riktig vei osv.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Plugg ut alt og plugg inn bare det nødvendige. Så feilsøker du.

 

Når slikt skjer er det på grunn av en failsafe sikring som hindrer kortet i å gjøre noe som kan ødelgge det.

 

Så ta ut alt, plugg i CPU, en ram brikke og en HD. Så slår du på. Starter det, slår du av og plugger i en ting til..osv til den ikke vil. Dobbelt sjekk at alle kontakter står riktig vei osv.

 

AKIRA

5331118[/snapback]

 

 

Skal prøve det, men kontakter står riktig vei? Kan du være litt spes. rundt dette. De går jo bare en vei stortsett.

Lenke til kommentar
Har du glemt P4 kontakten?

5333613[/snapback]

 

 

Nå er alt i orden. Var bare uheldig og koblet feil på 24 pin og 4 pin. Byttet de to og vips så var alt i orden :thumbup:

5334302[/snapback]

 

 

Hvordan greide du å få 24 pins kontakten ned i sokkelen med kun 4 pinner?

5340364[/snapback]

 

Hehe, ja det lurer jeg også på.

Lenke til kommentar
Har du glemt P4 kontakten?

5333613[/snapback]

 

 

Nå er alt i orden. Var bare uheldig og koblet feil på 24 pin og 4 pin. Byttet de to og vips så var alt i orden :thumbup:

5334302[/snapback]

 

 

Hvordan greide du å få 24 pins kontakten ned i sokkelen med kun 4 pinner?

5340364[/snapback]

 

Hehe, ja det lurer jeg også på.

5340370[/snapback]

 

 

Den 24 pin kan deles opp sånn at du får en 4 pin og en 20 pin....sånn at du kan støtte hovedkort med både 20 pin kontakt og 24 pin kontakt...skjønner? Så det var da den ene del med 4 pin som jeg settet feil. Lite lurt men....

Lenke til kommentar
Har du glemt P4 kontakten?

5333613[/snapback]

 

 

Nå er alt i orden. Var bare uheldig og koblet feil på 24 pin og 4 pin. Byttet de to og vips så var alt i orden :thumbup:

5334302[/snapback]

 

 

Hvordan greide du å få 24 pins kontakten ned i sokkelen med kun 4 pinner?

5340364[/snapback]

 

Hehe, ja det lurer jeg også på.

5340370[/snapback]

 

 

Den 24 pin kan deles opp sånn at du får en 4 pin og en 20 pin....sånn at du kan støtte hovedkort med både 20 pin kontakt og 24 pin kontakt...skjønner? Så det var da den ene del med 4 pin som jeg settet feil. Lite lurt men....

5340914[/snapback]

 

ok skjønner

Lenke til kommentar
Skjønte at det måtte være noe slikt. Men det er vel en 24 pins kontakt på HK, så hvorfor puttet du ikke den nedi først, og letet etter den andre etter på?

5341185[/snapback]

 

 

Ja, si det....fant ikke den andre 4 pinn som skulle stå på hovedkorte....etter litt tenking så fant jeg ut at den måte være der...masse ledninger fra strømforsyningen, så jeg bli litt for ivrig og fant den ikke med den første. Mann lære så lenge mann leve. Nå vet jeg det til neste gang. Første gang jeg gjør det her så det har nok det største skylda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...