Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Setup problem med Netgear WGR614


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg prøver i disse dager fortvilet å installere en Netgear trådløs router. Jeg har brukt den med hell tidligere, men nå har routeren stått ubrukt i en lengre periode.

 

Jeg har fulgt setup wizard til punkt og prikke. Jeg kobler også opp til internett via routeren. Problemet er at jeg ikke kommer inn på routerens setup-sider, nærmere bestemt www.routerlogin.net, for å skru på trådløs funksjonen... da er jo litt av poenget borte.

 

Routeren heter WGR614v5, og bredbåndsmodemet er en Thomson Speedtouch 510i. Jeg her sjekket at DHCP er aktivert på PC'en.

 

Noen som har vært borti samme problemet, eller noen genier der ute som kan hjelpe meg?

 

Takk til de som leser og lytter, ha forøvrig en strålende god jul!

 

-Tussler-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har problemer med routerlogin.net så kan du finne ipadressen ved å gå i dosvindu og skrive ipconfig.

Se etter standard gateway (IP) og legg inn denne adressen for å logge på i nettleseren din.

5326668[/snapback]

 

Hei og takk for hjelp! Har prøvd både å resette routeren og å finne IP-adressen ved hjelp av IPconfig.

 

Standrad gateway adresse jeg fikk der var 10.0.0.138. Dette syntes jeg virket noe snålt, og det var det også, denne IP-adressen koblet meg inn på modemet, IKKE routeren.

 

Then what? Hmmm...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvis du har problemer med routerlogin.net så kan du finne ipadressen ved å gå i dosvindu og skrive ipconfig.

Se etter standard gateway (IP) og legg inn denne adressen for å logge på i nettleseren din.

5326668[/snapback]

 

Hei og takk for hjelp! Har prøvd både å resette routeren og å finne IP-adressen ved hjelp av IPconfig.

 

Standrad gateway adresse jeg fikk der var 10.0.0.138. Dette syntes jeg virket noe snålt, og det var det også, denne IP-adressen koblet meg inn på modemet, IKKE routeren.

 

Then what? Hmmm...

5328857[/snapback]

 

Jeg sliter med det samme problemet. Har du funnet ut noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...