Gå til innhold

Hoppet fra Duron800 til Xp2000 nå har winxp klikka


Feanor

Anbefalte innlegg

Hei

 

Fikk ny CPU i dag. tok ut den gamle Duron 800 og satte inn XP2000+. Startet maskina, alt ok. Kom inn i windows, det gikk 15 sek så kom det en stygg blå skjerm :mad: , der sto det PFN_LIST_CORRUPT

windows slår av maskina aå ingenting blir ødelagt osv. Har prøvd flere ganger med forskjellige blåskjermer...

kjører nå på 1250 MHz, og alt er ok.

 

Temp med 1666 MHz var under 50 grader. nå er den på 37....

 

Hva er galt??

 

Er det den stygge XP-nøkkelen som har slått seg vrang eller er det noe annet. 1666 fungerer fint i Win98...

 

reinstallere XP????

 

Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok.... prøvde å oppgradere Xp... da byttes vel de vitale delene... MEN den ***** blåskjermen kommer jo før jeg vinner å komme inn i installasjonssekvensen ved restarting... J***a dritt...

 

Nå har jeg tatt ut 2x256 Ram brikker, og alt virker fint.. foreløpig....

 

De tre siste Blåskjermene har skyldtes nv4disp driveren... Den har ofte fått skylda før når jeg har klokket CPU for langt...

 

Det kan hende at jeg roterte RAM-brikkene da jeg satte inn CPU (taisol er så stram at jeg måtte demontere helle maskina for å få den av....)

 

Takk :grin:

Lenke til kommentar

Det er vel en gylden regel med windows, store HW endringer = reinstall.

 

Oppgradering = fyfy, funker som regel, men bare 1/2 veis.

 

format c: er kjekt

 

Men i førstnevntes tilfelle kan det jo være at hovedkortet ikke støtter 133 MHz buss(eller mangler bios oppdatering)? Duron 800 er vel rimelig gammelt, men oppgradering av bios kan vel kanskje hjelpe? Bare strør ut med gode forslag i dag :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-09-05 20:39 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...