Gå til innhold

Idéer til fordeling av filer på to harddisker?

I.A.G.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to harddisker, en på 40 GB (C:) og en på 250 GB (D:). Det jeg lurer på er om noen har noen forslag til en bra måte å fordele filene på disse to diskene.

Tenkte f. eks. å ha OS + programmer på den lille og dokumenter o.l. på den store.

I så fall lurer jeg på om det er mulig å fortelle Windows at mappen Documents and settings skal ligge på den andre disken (Windows og alt annet ligger nå på C:), sånn at alt blir lagret her automatisk.

Fint hvis noen har tips/idéer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå på startmenyen, høyreklikk på mine dokumenter, trykk egenskaper og velg nytt mål. Da vil alle snarveier til mine dokumenter endre seg til den nye målmappa. vips ;)

Skrevet
Gå på startmenyen, høyreklikk på mine dokumenter, trykk egenskaper og velg nytt mål. Da vil alle snarveier til mine dokumenter endre seg til den nye målmappa. vips ;)

5318517[/snapback]

Takk for tipset, men hva med resten av innholdet i Documents and settings-mappa, som f. eks. favoritter o.l.?

Dette har jo ikke all verdens å si, men er jo fint å ha alt på ett sted...

Og funker det samme med Delte dokumenter?

Skrevet (endret)

Den vil ikke flytte Delte dokumenter! :hrm: Av en eller annen merkelig grunn... Den bare stiller seg tilbake igjen av seg selv! Noen som vet hvorfor, eller en annen måte å gjøre det på??

Opprettet en ny tråd om det her, tenkte det ikke hørte så godt hjemme på denne...

Endret av I.A.G.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...