Gå til innhold

*LØST* Hjelp! Problem med Geforce Go 6600.


espenah

Anbefalte innlegg

Hei

 

En kompis av meg har kjøpt seg en Cinet 1300 bærbar maskin. Som så mange andre maskiner kom denne med altfor mye tull ferdig installert.

 

Så nå har jeg formatert denne og lagt inn Windows XP Pro, samt hentet alle oppdateringer fra Windows Update.

 

La så inn de nyeste Intel INF drivere fra Intel.com og 2195ABG drivere for WLAN.

 

Men så har jeg et problem. Jeg får ikke innstallert noen drivere til skjermkortet!

 

Prøvde først med de nyeste ForceWare 81.95 fra nVidia.com, men jeg regnet med disse ikke hadde Mobility støtte. Så jeg fikk opp feilmeldingen om at "Programmet kan ikke finne noen støttede produkter".

 

Letet litt på nettet etter nyeste ForceWare med støtte for Mobility som jeg fant på Guru3D.com. Disse var versjon 77.70 Mobility. Litt utdatert, men det får gå tenkte jeg. Men disse ville heller ikke installeres. Samme feilmelding dukket opp.

 

Så da ble jeg nødt til å gå på Cinet.no for å hente driveren som fulgte med maskinen. Denne var så gammel som 71.xx, men jeg måtte jo ha en driver når jeg ikke kunne bruke noen andre. Men neida.. Denne virker selvsagt heller ikke.. Samme feilmelding.

 

Så nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre? Hva har dere andre med Go Geforce 6600 gjort for å bruke de nyeste driverene? Eller i det minste, legge inn drivere etter en formatering? Er det noe jeg gjør feil?

 

/Espen

Endret av espenah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driverene fra nVidia.com støtte foreløpig kun enkelte Geforce GO 7800GTX kort, men etterhvert kommer det til å bli fler...

 

Du kan bruke de vanlige driverene på laptopen din, men du trenger å laste ned en INF-fil som er modda opp med støtte for mobile drivere...

 

Sjekk denne siden:

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showforum=61

 

Fin riktig inf-fil for din driver, så er det bare å kopiere den inn i mappen hvor nVidia driverene er pakket ut, så bør den installere seg uten problemer! :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg så dette i et innlegg i "MPX Notebook KN1" emnet nå :)

 

Men så rart at ikke de originale driverene fra Cinet.no ikke virket..

 

Var derfor litt tvilende til at å skifte INF skulle virke..

 

Men jeg testet nå med de nyeste ForceWare 81.95 og det virket som en drøm!

 

Skiftet bare ut nv_disp.inf som jeg fant på den linken du også nevner..

 

Men takker for kjapt svar :)

 

/Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...