Gå til innhold

AquaComputer Prosjekt (planlegges)


Anbefalte innlegg

Jeg har i lang tid tenkt på å lage et spesiellt kabinett, mine interesser er Data og dykking. Derfor kom jeg på en Ide om å bygge en data inn i en dykkerflaske. Prosjektet skal være dedikert til AquaComputer. Skal søke om sponsorer til dette.

 

post-86552-1135074768_thumb.jpg

 

Pcen skal være vannkjølt med AquaComputer utstyr.

 

Noen som vet om noe lignende er gjort før? Tror det kan bli veldig stilig.

 

Har ringt til den lokale dykkersjappa for å få tak i flaske, men de hadde ikke noe inne for tiden, skulle legge av en til meg når de fikk en. Starter for fullt da flasken er på plass.

 

Forslag og Ideer mottas.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan bli interesant, spess siden jeg har tenkt på det samme lenge ;) (Kommer høyst sannsynlig aldri til å begynne på noe sånn, men har tenkt tanken)

 

Har du noe litt mer konkret? Hva skal du ha av hw inni flaska? Skal du kutte ut et vindu i flaska, eller ska du få det til å se ut som om den er stock?

Hadde vært litt stilig å modde et ventilsett, sånn at du har diverse ledninger inni slangene til 1. og 2.-trinnet :hmm: (tenker da hovedsaklig på strøm- og skjermledning)

Hva med å bygge den litt modulær, sånn at du f.eks. får tak i en BCD-vest og setter harddisker e.l. inni den?

Mange tanker dette, bare rabler det ned ;)

 

EDIT: Kom på enda en idè; Du kunne jo fått tak i en ødelagt dykkercomputer, og modde et LCD-display i den (evt. bruke det eksisterende, hvis du har skills og det er mulig)

Endret av sigen
Lenke til kommentar

Jeg har ikke bestemt meg for noe hardware ennu, men det kommer nok når jeg vet nøyaktig dimmensjon på flasken. Tenkte å pusse den ned slik at den blir helt blank og fin.

 

Skal ha vindu med Aquacomputer logoen på. må jo være mulig å se innmaten i flasken. Skal jeg ha den liggene eller stående?

 

Hadde vært stilig med koblinger i kranen på tanken, skal se hva som er mulig.

Det som er viktig er at den må være ganske stilren, ikke for mye dilldal over alt.

 

Lcd display som viser hvor mange bars trykk det er inni vannslangene hadde vært litt kult, men vet ikke om dette er mulig.

Lenke til kommentar

Liggende kunne vært stilig, men da må du lage noen stilige fester til den ;)

Tenkte egentlig ikke på hvor mange bars trykk det er inni flasken jeg tenkte på, men heller hvilken sang du spiller, film du ser på, CPU-last, ledig og brukt HDD-plass osv ;) (det vanlige)

Polere den eller chrome den hadde vært ganske nice, stemmer for den ja :thumbup:

Stemmer også for at du ikke skal ha så mye dill-dall, ødelegger (nesten) alt det.

 

Men det som absolutt hadde vært det stiligeste, hadde vært om du hadde fått tak i et komplett utstyr (kassert seff), og "montert" det på en utstillingsdukke! :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ikke målene på en dykkerflaske, men om det ikke passer helt så kan jeg lage en liten boks som stikker litt ut. Om flasken ligger vannrett vil denne boksen bli på baksiden og egentlig ikke vises så godt. Blir spennende å se diameteren på flasken, håper det blir plass.

 

Snakket med han på dykkerbutikken, han sa at de ikke var så veldig tykke, men det får tiden vise. Skal altids finne en løsning.

 

Sjekket en webshop nettop, en flaske på 10l hadde en dimm på 178mm. Blir spennende å se hva man kan oppdrive

Endret av Kvaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...