Gå til innhold

Skal oppgradere PCen min


Anbefalte innlegg

Har en såkalt Packard Bell media pc drit nå som er rimelig dårlig. SDRAM, dårlig prosessor osv.

 

Så jeg tenkte å freshe den opp til med denne pakka:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302020&cks=PRL

 

Det følger ikke med, men jeg regner med at mitt GeForce4 Ti 4200 kort passer i den? DVD-rom, harddisker, floppydisc osv har jeg fra før av. Og det er 4 RAM slots på det hovedkortet, er det ikke?

 

Noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
les link i signatur

5313863[/snapback]

 

Oioi, flott. :dribble:

 

Hvis jeg skulle oppgradert noe, så har jeg disse tingene fra før:

 

- Kabinett

- 2 x harddisker

- DVD-rom

- CD-brenner

- Diskettstasjon

- Strømforsyning (som jeg skal redigere inn mer om siden)

 

Kan noen gi noen tips om bra kvalitetsting som passer sammen for en ikke så altfor dyr penge? Vil ha minst 4 RAM slots på HK'et, og det må være minst 2 x 512 DDRAM. Prosessoren og sånn kan jeg ikke så mye om, så der trenger jeg litt hjelp. :)

 

Dere har sikkert hørt lignende spørsmål hundre-tusenvis av ganger før. :w00t:

Lenke til kommentar

Fra SHG ( www.shg.no )

ASRock 939Dual-SATA2, ULi1695, Socket939 516,00

AMD Athlon64 3200+, S939, BOX, Venice 1.385,00

Corsair Value DDR400, 512MB 380,00

Aopen H600B-P4 LGA775, Black, 350W, Midi 770,00

 

Totalt 3 000,- + frakt

 

Du MÅ ha ny strømforsyning... likr greit med nytt kabinett.

 

Dette hovedkortet støtter "gamle typen" skjermkort (AGP) og de nye (PCIe) - kjekt hvis du skal bytte ut senere...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva den siste "ja"-en henviser til, men jeg er likeglad. ;)

 

Packard Bell kabinettet jeg har er egentlig ganske lite. Dette vil påvirke varmen osv? Eller at kanskje ikke alt engang passer inn (får plass, altså)?

 

Heldigvis er ikke kabinett det dyreste, men hadde vært greit å sluppet å kjøpe.

Lenke til kommentar

Jeg brukte Aopen H600B kabinett på 3 / 5 siste PCer som jeg bygde, og syns den virker bra til den prisen å være. Mange småting å prike på, men den er tilfredstillende. Den er billig og har relativt bra og stille strømforskynder. Grei størrelse for min del :) Hvis ditt gamle kabinett er et ATX-kabinett så trenger du ikke å kjøpe nytt, men tviler på at det du har er bra. Ferdig-PC produsenter prioriterer sjeldent på kabinett-kvalitet siden den er vanskelig å måle med øye og heller ikke lesbar på papir.

Lenke til kommentar

jeg sier også at du bør gå for det oppsettet fra shg med nytt kabinett. sjansen for at det er et micro atx kabinett du har er stor, siden det er en gammel ferdig pc, og desuten vil denne nye kassa komme med en strømforskyning som vil funke bra med resten av delene som er satt opp.

 

dessuten skader det vel ikke med et nytt litt penere svart kabinett?

 

btw han har satt 1 stk ram brikke på 512mb, og det er lurt med tanke på framtidige oppgraderinger.

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

 

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...