Gå til innhold

Røde lys på MSI K7T266 Pro 2


ripset

Anbefalte innlegg

Fikk hjerte i halsen i dag da jeg slo på maskinen. Den ville ikke starte opp, og bak på maskinen lyste det fire røde lys ( indikerer feil ved CPU ). Forsøkte å starte opp maskinen flere ganger, men hver gang skjedde det samme.

 

Røsket maskinen fram med eder og bannskap, satte den sammen med monitor, mus og tastatur på et bord, og åpnet kabinettet. Prossessoren satt ihverfall fast, den var ikke falt av. Koblet opp maskinen, trykte på powerknappen, og så at alle vifter durte og gikk, og til min store forbauselse startet maskinen opp som om ingenting var hendt.

 

Hva i h...... var det som hadde skjedd, hvorfor fikk jeg fire røde lys. Er prossesoren ( XP 1600+ ) iferd med å ta kvelden, og er det andre der ute som har opplevd noe lignende med K7T266 pro 2.

 

Alle temperaturer ved maskinen min er ellers helt innen normalen ( CPU 50 - 55 grader ved maks load ).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo Ripset....

 

Ja, eg har opplevt det samme med mitt MSI K7T266 Pro2 hovedkort og Xp 1800 prossessor. Dette har sjedd flere ganger for meg. Feks lyste alle lysene rødt om kvelden , men dagen der på virket alt OK ...

 

Til slutt måtte eg sjekke litt nærmere hva i h.... som var gale. Demonterte alt som var feste på hovedkortet og når eg kom til prossessoren så eg at det var kjølepasta godt utfor kjernen, også på BRUENE ( tror eg det heter ). Gjorde prossessoren rein og hadde pasta bare på kjernen

, og etter den tid har eg ikke hatt noe problem..... Håper dette kan hjelpe deg....

Lenke til kommentar

Har opplevd noe av det samme med mitt Abit Kt7a kort. Den peip og peip som ****. Trykka inn reset, samme skjedde igjen. Så skrudde jeg den av åpnet kab. og så at alt funka bra. Satte den sammen igjen og starta opp, hmm.. da funka alt jo!!

 

Har også opplevd at HD'en har streika. Skrudde denav og på og alt funka!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...