Gå til innhold

påkjøring i adobe


Anbefalte innlegg

jeg har akkurat gått over fra pinnacle studio 9 til adobe premier pro. Jeg prøver å lage et klipp der en person blir påkjørt av en bil. jeg har tatt et klipp der en person springer ut i veien, og hopper bort(akkurat som han skulle blitt påkjørt), så filmet jeg fra samme kammera vinkel, uten å bevege kameraet, en bil som kjører. Jeg tennkt at jeg da kunne legge disse klippene over hverander og fade fort over fra det første(når personen springer) klippet til det andre(bil). Noe som har prøvd dette? eller har en annen idè til hvordan jeg skal gjør det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å filme 3 take. Et der personen løper ut i veien, et der bilen kjører og et der ingenting skjer. Makser bilen og personen med rotoscoping, og legg det taket der ingenting skjer under.

 

Men det enkleste hadde vært hvis du hadde kjørt på en dokke!

5308554[/snapback]

 

 

takk for svar, skal prøve det.......

 

 

ville ikke bruke dokke, fordi det er en skole-oppgave, der vi blir vurdert utfra film-redigering

Lenke til kommentar

Jeg ville laget dette vedhjelp av 2 klipp, sånn som du har gjort allerede.

Såville jeg lagt filmen med personen nederst også bilklippet over.

Deretter kan du lage en maske av bilen som du animerer til å følge bilen.

På den måten bruker du kun bilkjøringen fra det filmklippet.. litt rotete forklart, men..

Rotoskoping er en sinnsykt stor jobb..

 

Har laget et klipp selv hvor jeg har klonet meg selv til 3 personer. Der gjorde jeg som forklart over og ble fornøyd med resultatet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...