Gå til innhold

Hvilket hovedkort har "Dolby Digital Live"?


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en HTPC selv, hvor jeg via SPDIF sender all lyd inn i min forsterker. Denne støtter Dolby, DTS..og alt det der. Og ut fra noen av dine poster virker det som om du også skal ha noe lignende oppsett.

 

Hva skal du da med et lydkort som decoder lyden og sender det ut til forsterkeren når den også kan gjøre jobben.

 

Jeg har satt mitt lydkort og windows lyd innstillinger til å sende lyden rå rett ut til forsterkeren. Det heter SPDIF Pass through i driverne. Så alt jeg har er en bracket som er koblet på SPDIF pluggen på hovedkortet og så fra den til forsterker. Ingen behandling av lyden på PCen...alt skjer i forsterkeren.

 

AKIRA

5314611[/snapback]

Dolby Digital Live lager Dolby Digital bitstrøm av PCM,MP3,OGG,WMV osv..

derfor man vil ha Dolby Digital Live

5314966[/snapback]

 

:dontgetit:

 

Sorry, men hva er det du vil fortelle. Skjønner ikke helt hva poenget ditt er?

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Takker for mange gode svar. Jeg har bl.a fått svar fra komplett (se nederst):

 

Det aller beste hadde vært å kunne bruke ett av mine 939 hovedkort, og det har jo faktisk kommet inn to lydkort som skal støtte DDLive. Det ene var billig (500kr), mens det andre var dritlekkert (800kr). I tillegg støtter Abit AT8 denne finessen, så det er mulig jeg venter på det hovedkortet (da har jeg cpu, ram osv, i motsetning til 955X serien fra Intel). At8 er også passivt kjølt, fra komplett kom det også noen gode alternativer.

 

Til de som ikke helt forstår problemstillingen, så ønsker jeg å ha flust med muligheter som f.eks: Spille eax spill med Dolby Digital lyd på LCD skjermen. Spille divx filmer med femkanals lyd for å nevne noe. -Og alt dette over en eneste kabel, og sammtidig slippe å måtte stille om forsterkeren mellom f.eks analog 6kanals lyd, 2 kanals lyd og digital lyd. (Altså få en høyere WAF faktor på systemet) (6kanals analog inngangen er forøvrig allerede okkupert).

 

Takker for svar. :D

 

 

Heisann,

Vi har to Socket 939 hovedkort som har støtte for Dolby Digital Live. Det er varenummer: 312894 og 312895. Av Socket 775 så er

det alle Intel 955X kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...