Gå til innhold

Modell bil fotografering


Anbefalte innlegg

om du stiller lampene lengre mot kameraet, altså 45-60graderpå hver siden av kameraet.....? Tror du blir kvitt skyggene nederst på bilen, felgene forsvant litt... Å eksprementere med indirekte lys osv...

 

Men detter begynner å ligne på noe skikkelig bra.!! Frem med strykjernet til mor nå.... var litt store rynker på duken... :p

 

stå på videre...

Foresten : bilene du lager ser jævlig bra ut.!

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
om du stiller lampene lengre mot kameraet, altså 45-60graderpå hver siden av kameraet.....? Tror du blir kvitt skyggene nederst på bilen, felgene forsvant litt... Å eksprementere med indirekte lys osv...

 

Men detter begynner å ligne på noe skikkelig bra.!! Frem med strykjernet til mor nå.... var litt store rynker på duken... :p

 

stå på videre...

Foresten : bilene du lager ser jævlig bra ut.!

5325331[/snapback]

 

God ide med strykejernet og takk for ros av bilen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hittil bare brukt Fujifilm Finepix S602'en til modellbilfotograferingen, men har nå brukt Nikon D70S'en på en bil:

 

smart_crossblade.jpg

(46mm, F22, 3 s, iso200, wb=auto)

 

Jeg fant forøvrig fort ut at min gamle Sigma 24mm/F2.8 ikke var brukbar i det hele tatt. Den tegnet på ingen måte skarpt nok (i forhold til 18-70mm'en) og kit-objektivet ble derfor benyttet isteden. Jeg merket også ganske fort at ett makroobjektiv er alfa omega, da det var klin umulig å få tatt noen detaljbilder.

Endret av kkristi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...