Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL - Sinnssykt tregt! Hva i all verden kan være galt?!


Anbefalte innlegg

Har adsl fra Bluecom og har de siste ukene opplevd elendig hastighet på linja. Har ringt til support, men de påstår at alt er helt fint. Men jeg opplever hastigheter her hjemme på under 200kbit og opptil max 700kbit og dette på ei 1mbits linje!

 

Hastigheten blir litt bedre fra 0200 til 0600 på natta, men det er ikke akkurat prime time for meg...

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei !

 

Du er ikke alene !

 

Jeg har akkurat samme problemene med min ADSL linje fra Bluecom.

Hastigheten og ping respons varierer konstant.

 

Har vært i kontakt med Bluecom ang. dette, men de feier det av med ett standardsvar som "Vi kan ikke finne no feil hos deg. Sentralen du er tilknyttet har ingen kapasitets problemer" blabla.

Den påståtte 20%'en extra som har blitt lagt til alle linjer, har jeg heller ikke sett noe til.

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

ITavisen for 10 sec siden

 

IP-adressen 217.118.xx.xxx lastet ned 1020210 Bytes

på 10.312 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 791 kbit/s.

 

IP-adressen 217.118.xx.xxx lastet ned 1020210 Bytes

på 10.766 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 758 kbit/s.

 

 

Jeg har 1024/256 linjen.

Lenke til kommentar

ITavisen.no speedometer resultat:

 

IP-adressen 217.118.xx.xx lastet ned 1020210 Bytes på 13.99 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 583 kbit/s.

 

Liten stund etterpå:

 

ITavisen.no speedometer resultat:

 

IP-adressen 217.118.xx.xx lastet ned 1020210 Bytes på 21.80 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 374 kbit/s.

Lenke til kommentar

Quote:



Den 2002-09-05 00:28, tom^ skrev:

Hei igjen


ITavisen for 10 sec siden


IP-adressen 217.118.xx.xxx lastet ned 1020210 Bytes

på 10.312 sekunder.


Nedlastingshastighet: 791 kbit/s.


IP-adressen 217.118.xx.xxx lastet ned 1020210 Bytes

på 10.766 sekunder.


Nedlastingshastighet: 758 kbit/s.



Jeg har 1024/256 linjen.



 

Med den linja du har skal du jo i teorien ha 1024kbit/s, men med ca 15% overhead som du må regne med havner du da på ca 870kbit/s. Noe du ikke er så langt unna... Grunnen til at du ligger litt under det kan f.eks bare være usikkerhet i målingen til ITavisen.

 

De 20% som de skulle legge til fra Bluecom sin side kan du nok se lenge etter.. Har ikke hørt at de skulle legge til båndbredde for å kompansere for overhead, men jeg tar ditt ord for det..

 

Men uansett lykke til i kampen om kilobitene :grin:

 

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

Den 2002-09-05 00:36, steinih skrev:

Quote:



De 20% som de skulle legge til fra Bluecom sin side kan du nok se lenge etter.. Har ikke hørt at de skulle legge til båndbredde for å kompansere for overhead, men jeg tar ditt ord for det..


Men uansett lykke til i kampen om kilobitene
:grin:

/steinih :smile:


 

God kveld

 

Ta en rask tur innom http://www.bluecom.no , så ser du hva det står ang. den 20%'en.

 

Greit at linjen er "rask" nå om kvelden kl 0030, men på andre tidspunkter av dagen, så hopper den og ned hele tiden.

Har også opplevd endel packetloss og ustabilitet på linjen den siste tiden.

 

Forresten, første måneden jeg hadde adsl fra Bluecom så lå min hastighet på 1030kbit/s +/- hos ITavisen.

Lenke til kommentar

Ja jeg har også vært fornøyd med hastigheten hos dem. Før 20% boosten hadde jeg 870kbit som tilsvarer 15% overhead. Etter boosten lå jeg på 1060kbit.

 

Hvor lenge har du hatt laber hastighet?

 

Er MEGET skuffet over innstillingen hos Bluecom support folka. Seff. ligger ikke feilen hos dem...

 

Jeg blir så forbanna!

 

Nok frust for i natt, gleder meg til telefonkø hos Bluecom i morgen, dagens høydepunkt!

 

[ Denne Melding var redigert av: S.S. på 2002-09-05 00:51 ]

Lenke til kommentar

Ja sjekka ut sida til Bluecom nå og skjønner at dere er missfornøyde med det dere får levert! har selv et lignende problem med Nextgentel. Jeg har en 2Mbit linje fra Nextgentel, men får bare ca 1550kbit/s på Itavisen sin test.. har ringt å spurt om det, men fikk bare det samme standardsvaret som dere.

 

Slik jeg ser det er det 3muligheter for hva som kan være grunnen til at dere ikke får det dere skal ha:

 

1) Itavisen sin test kan være usikker..(ikke så trolig)

 

2) Bluecom har justert hastigheten ned igjen med 20%(kanskje heller ikke så trolig)

 

3) Bluecom har rett og slett for mye trafikk på sine linjer/servere slik at det blir overbelstning i nettet.(kanskje det som er mest trolig..)

 

Det eneste en kan gjøre med det er vel kanskje bare å fortsette å ringe og sende mail til dem der en forklarer situasjonen og sier at du er missfornøyd med situasjonen..

 

Og lykke til :grin:

 

/steinih :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-09-05 00:54 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-05 00:28, tom^ skrev:

Hei igjen


ITavisen for 10 sec siden


IP-adressen 217.118.xx.xxx lastet ned 1020210 Bytes

på 10.312 sekunder.



 

Du kan ikke bruke It-avisen sitt speedometer som en autorativ kilde for å sjekke hvor rask linjen din er, det er altfor mange

feilkilder involvert til at det kan bli et ordentlig svar. Derimot så er det selvsagt en indikator.

Lenke til kommentar

Hei, dere med BlueCom - ADSL (og problemz...)!

 

1. BlueCom HAR øket hastigheten på sine linjer med 20 % for å ta hensyn til den overheaden som er på linjene. Dette betyr at en 704-linje i TEORIEN er på ca. 845 kb/s.

 

2. INGEN bredbåndsleverandører har båndbreddegaranti til privatkunder (på standard privatabonnement)

 

3. Antall brukere på den aktuelle sentral/område kan vel oxo gi utslag på hastigheten...?

 

4. Avstanden fra sentralen til brukeren kan ha betydning for hastigheten kunden får. (Tror ca. 4 km er et slags k-punkt...)

 

5. Test med et annet nettverkskort enn det som står i deres maskiner i dag - jeg opplevde selv at jeg hadde tilnærmet dobbel ISDN-hastighet med BlueCom-ADSL og var ikke fornøyd. Etter 2 dager byttet jeg nettverkskortet ; FULL BLÅS!

 

Lykke til m BlueCom, guys!

Lenke til kommentar

Jeg ringte til Bluecom i går og fikk snakket med en person med noe ansvar. Han skulle ta opp saken og gi meg tilbakemelding.

 

I dag fikk jeg en telefon fra ei dame hos dem som fortalte at sentralen min skulle oppgraderes på mandag. Sentralen min har *hele* ni personer ble jeg fortalt... så vi har tydeligvis sprengt kapasiteten på sentralen som er 200m unna meg.

 

Så får vi se da. Jeg håper virkelig at Stjelehor/Bravida (har ingenting mot Bravida her i distriktet, de folka er virkelig hyggelige) får oppgradert sentralen på mandag.

Lenke til kommentar

Problemet ditt kan ligge andre steder.

Prøv å kjør neotrace eller andre trace program

og finn ut hvor flaskehalsen er.

Og gi en tilbakemelding til levrandøren din om

hvor flaskehalsen er.

De er ofte mer villig å rette opp feilen hvis den

ikke er hos dem....

Det er ofte en som ved en feiltagelse har satt

ned hastigheten på et av "leddene".

Lenke til kommentar

Rett etter at jeg fikk min 640/3xx ADSL linje i gang var hastighete i følge itavisen litt over 300. Etter å brukt et av disse internet booster programmene ble linjen sånn som den skal være, så innstillingene i OS er ekstremt viktige.

 

Det er vel verdt å nevne at en formatering, og dermed også nullstilling av innstilligene i OS, gjorde samme jobben som dette programmet (husker ikke hva det het..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...