Gå til innhold

Zalman reserator1 Cpu temp


Anbefalte innlegg

GPU temperaturen min er på 47*C idle. Men du viser et bilde der CPU temp er på 73*C. har du tatt på blokken og kjent etter en stund under load? Den er burde være ganske ubehagelig å holde på hvis temperaturen stemmer.

5312758[/snapback]

 

Vannet var ved load ca 52 grader, blokken til cpu kanskje 55?

den var varm å ta på, men jeg brandt meg ikke (holdt ikke serlig lenge...)

Kan det være feil ved tempmåleren på MB ? Det er et asus A8N-SLI deluxe.

Idle temperaturen ligger nå på kun 47 grader etter at jeg satte ned spenningen på cpu ifra 1,65 til 1,5 Volt

 

Sett en bordvifte ved siden av vanntanken, da lover jeg at temperaturene blir mye bedre  :thumbup:

 

5312827[/snapback]

 

Ja, det er selvfølgelig en ide. Jeg har også sett bilder av noen som pakker inn søyla si og setter en 120mm vifte på toppen.

Men det var nettopp slike ting jeg hadde lyst til å slippe da jeg invisterte i reseratoren....

 

Idle temperaturen ligger nå på kun 47 grader etter at jeg satte ned spenningen på cpu ifra 1,65 til 1,5 Volt

Jeg tror jeg kan leve med det, og en load temp på ettparogseksti, selv om det ikke var det jeg hadde forestillt meg da jeg kjøpte settet...

 

Men stille...JA det ble det

 

Takk for alle innspill og gode råd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nå si det var litt merkelig det der, når min som er moderat klokket, (3500+ 2.2 klokka til 2.35) idler på ~30c, med rom temp på rundt 22 grader. Men så har nå jeg kun vannkjøling til CPU og har 2x120mm vifter i kabinettet.. :) Og det der med bordvifte er jo også en løsning, men jeg satt mitt tårn bak kabinettet så vifter blåser rett på det..vetke om du har noen vifter, men :p Er nå et tips iallefall? :blush:

Kanskje du skulle ta ut pumpa for å se om det er noe trøkk i den?

Lenke til kommentar

Dette høres veldig merkelig ut.

Jeg har reserator->cpu->NB->gpu1->gpu2 og temp pleier å ligge rundt 30C idle med reserator. SKal nevnes at rommet holder ca 20C om vinteren, men temp burde ikke overstige 40C idle.

cpu er overklokket fra 2.0 til 2.6 ghz og volten ligger på 1.45.

 

Selv om rekkefølgen umulig kan ana så my å si her, lurer jeg på hvilkn rekkefølger du har på blokkene.

En annen ting jeg ville gjort er å koble fra slangen som går inn i reserator, hold inne den lille ringen så vannet får fritt løp, og sjekket hvor mye vann som faktisk kommer ut på den siden. Høres nesten ut som at du har noen tvilsomme bends eller blokker.

Lenke til kommentar
En annen ting jeg ville gjort er å koble fra slangen som går inn i reserator, hold inne den lille ringen så vannet får fritt løp, og sjekket hvor mye vann som faktisk kommer ut på den siden. Høres nesten ut som at du har noen tvilsomme bends eller blokker.

5314905[/snapback]

 

Jeg gjorde som du sa, holdt inne den lille ringen og da randt det ut en jevn stråle som nok kunne slått meg etter 4 julebrus...:)

 

Referer til julebruskongen... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=299516

 

Rekkefølgen er som bruksanvisningen..Tårn-flowmeter-cpu-gpu-tårn

 

Ja jeg synes også det er rart..men nå kommer jeg ikke på flere ting å prøve...

Endret av Zalovan
Lenke til kommentar

Jeg gjorde som du sa, holdt inne den lille ringen og da randt det ut en jevn stråle som nok kunne slått meg etter 4 julebrus...:)

 

Referer til julebruskongen... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=299516

 

Rekkefølgen er som bruksanvisningen..Tårn-flowmeter-cpu-gpu-tårn

 

Ja jeg synes også det er rart..men nå kommer jeg ikke på flere ting å prøve...

5315151[/snapback]

 

Kjenner at vi nesten må ha en måling her Zalovan.... :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...