Gå til innhold

Hvordan få max dmg som rogue?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Egentlig har horde generelt bedre racials enn alliance.

Greit nok, Escape Artist er konge, men som alliance rogue er det bare å se bort ifra å klare å ta en orc, uansett klasse. Alt går på hvor heldig du er med stunresist, og noen kamper ser orcen ut til å være immun mot alt av stuns.

Orc rogue er nok veien å gå om du skal ha en horde rogue, selv hvor idiotisk det ser ut når en stor klump plutselig forsvinner :p

5518353[/snapback]

Tror jeg aldri har resistet en eneste stun eller fear med Orc hunteren min :hmm:

Men alliance eier jo lag'en, så de eier nok resists også :p

Burde gått an å være Tauren rogue når Orc kan det ;)

Endret av kristteo
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Egentlig har horde generelt bedre racials enn alliance.

Greit nok, Escape Artist er konge, men som alliance rogue er det bare å se bort ifra å klare å ta en orc, uansett klasse. Alt går på hvor heldig du er med stunresist, og noen kamper ser orcen ut til å være immun mot alt av stuns.

Orc rogue er nok veien å gå om du skal ha en horde rogue, selv hvor idiotisk det ser ut når en stor klump plutselig forsvinner :p

5518353[/snapback]

Tror jeg aldri har resistet en eneste stun eller fear med Orc hinteren min :hmm:

Men alliance eier jo lag'en, så de eier nok resists også :p

Burde gått an å være Tauren rogue når Orc kan det ;)

5518544[/snapback]

Tauren er for stor til å være rogue.. :p

Skrevet
Jeg har en gnuem rogue som jeg mest skal bruke til grinding. Har tilfeldigvis 2 ok maces (Mass of McGowan og The Cruel Hand of Timmy), så mace spec er aktuelt om jeg skal ned i combat-treet.

Vil gjerne ha forslag til builds som er gode til grinding!

5532000[/snapback]

Jeg ville brukt denne for grinding, har det oppsettet selv med swordspec.

Skrevet
Jeg har en gnuem rogue som jeg mest skal bruke til grinding. Har tilfeldigvis 2 ok maces (Mass of McGowan og The Cruel Hand of Timmy), så mace spec er aktuelt om jeg skal ned i combat-treet.

5532000[/snapback]

5532005[/snapback]

Jeg hadde akkurat denne talent speccen og akkurat den builden før jeg fikk Vis'Kag/Brutality Blade! :) Funker utmerket, du dreper mobs veldig fort, og i PvP er 5% (var vel 6% før) chance to stun bare en bonus :)

Skrevet (endret)

Jeg har jo laga en rogue. Det ble en orc som er på level 16 foreløpig. Men jeg syns Eviscerate bare blir bortkasta. Hvit damage er høyere enn skaden Evis gjør... "You crit xxx for 110 damage -> Your Eviscerate hits xxx for 70 damage" Er det da noe bortkasta med imp Evis? Eller blir den bedre etterhvert ?

En annen ting. Til grinding er ikke 3% sjans for å dodge bedre enn 1.5 sekunder lengre gouge bedre? Jeg bruker så å si ikke gouge (hvis ikke jeg skal avbryte spellcasters)...

Endret av kristteo
Skrevet

Dogde chance er alltid bra, men 1.5 sec lenger gouge er også gull. Man får full energy bar, og hvis man har brukt kick for å avbryte spell først, er cd på kick nesten ferdig etter gougen.

Dessuten gjør imp gouge det mulig å bruke mesteparten av en bandage midt i fighten.

Jeg ville velge gouge, men i pvp er nok dodge bedre.

Skrevet
Dogde chance er alltid bra, men 1.5 sec lenger gouge er også gull. Man får full energy bar, og hvis man har brukt kick for å avbryte spell først, er cd på kick nesten ferdig etter gougen.

Dessuten gjør imp gouge det mulig å bruke mesteparten av en bandage midt i fighten.

Jeg ville velge gouge, men i pvp er nok dodge bedre.

5532454[/snapback]

3/3 Imp. Gouge = gratis restealth

Dodge er ubrukelig, untatt mot andre rogues og i en viss grad mot paladins. Du kan ikke dodge et skudd fra en hunter, selv om tooltip sier det, og du kan ikke dodge spells. Dodger du en warrior får du en saftig overpower.

Skrevet

Trenger ikke rapid concealment for å restealthe etter en imp gouge, du åpner vel ikke en fight med gouge for så å restealthe?

Skrevet (endret)

Aha, stemmer. Jeg tenkte hele tiden at man bare kunne restealthe 10 sekunder etter man kom ut av combat, og RC gav deg muligheten til å gjøre dette et halvt sekund før Gouge avsluttet.

Nevermind.

Edit: men det hadde jo vært grådig tøft å bygge opp 5cp med Gouge, da. :)

Endret av psilocybe
Skrevet

5532000[/snapback]

5532005[/snapback]

Jeg hadde akkurat denne talent speccen og akkurat den builden før jeg fikk Vis'Kag/Brutality Blade! :) Funker utmerket, du dreper mobs veldig fort, og i PvP er 5% (var vel 6% før) chance to stun bare en bonus :)

5532263[/snapback]

Bruker 20/31/o med Vis'Kag + Brutality Blade for øyeblikket - funker som bare det :)

Skrevet (endret)

Damage sa du?

Spec 30/8/13 og skaff deg dette gearet:

head: bloodfang hood med 28ap/1%hit enchant

neck: eye of hakkar

shoulders: taunt dragonhide shoulderpads med 30ap enchant

back: cloak of firemaw med 3 agi enchant

chest: cadaverous armor med 4stats enchant

bracer: bracers of the eclipse med 9strength enchant

gloves: doomhide gauntlets med 7agi enchant

belt: taunt dragonhide belt

legs: bloodfang pants med 28ap/1%hit enchant

boots: boots of the shadowflame med 7agi enchant

ring: master dragonslayer ring

ring: quick strike ring

trinket: counterattack lodestone

trinket: drake fang talisman

gun: gurubashi dwarf destroyer

offhand: warblade of the hakkari med 15agi enchant

mainhand: perditions blade med 5 damage enchant

Alt utenom plate users er "gg no re" :)

Endret av wilzoo
Skrevet

Enchanten er 28ap/1%_dodge_ ikke hit. På equipmentet du skriver der er det bare +2 hit, noe som blir altfor lite - da det ikke er noe fra talents heller med 30/8/13 speccen.

Det er hvertfall lurt å ha items for å makse +hit på mainhand, så du slipper bomme på Ambus/backstabs.

http://rogueequip.azzor.com/index.php?error=1

Der kan dere sette opp alle items dere kan tenke dere, så vil den regne ut gjennomsnittlig damage og alt man vil og ikke vil vite om equipment kontra damage.

Pluss det er lurt å velge litt andre items enn å BARE ta items med AP. AP er fint å ha, men uten en balanse mellom AP/Crit/Sta så holder man ikke lenge.

Ville mye heller brukt BF chest, som også har +2% hit, AB skulderne som gir deg litt agi - som igjen gir mer crit, nefarian necken 30agi/1hit som gir det 1crit/1,5dodge og 30ap, og kanskje band of accuria istedet for quickstrike. Og UBRS +2% crit trinketen, eller om det er PvP så ville jeg tatt hakkar trinketen som i seg selv er 400 AP når den brukes. Og tar mye heller heartstriker med 24ap/9sta istedet for 30AP gunnern.

Warblade of hakkari er fin offhand mht +40 ap, men det er bedre å ha mer hit og skaffe seg en kjappere offhand, feks CHT - som gjør at du applier poison i et hurtigere tempo.

+5dmg har så minimalt å si på damage, at +15 agi er å foretrekke på mainhand også.

Det er hvertfall mitt syn på det :)

Og de som sier at DODGE er ubrukelig bør tenke seg om litt. Noen mener det er dårlig mot warriors, og det kan kanskje stemme - men ikke om du har NOK dodge, altså at du har så mye at selv om de får overpower hver gang, at du kar nok til å dodge de andre tingene.

Dodge er dessuten bra mot AOE cleave til mobsa i BWL, og det er sagt at det kommer til å bli masse AOE claving mobs i AQ også. Da kommer dodge utrolig godt med, og er et musthave om du vil overleve der.

Skrevet (endret)
Enchanten er 28ap/1%_dodge_ ikke hit. På equipmentet du skriver der er det bare +2 hit, noe som blir altfor lite - da det ikke er noe fra talents heller med 30/8/13 speccen.

5560079[/snapback]

Er 3 % faktisk, 2 fra Boots of the Shadow Flame og 1 % fra Master Dragonslayer Ring :)

Uansett:

Damage sa du?

Spec 30/8/13 og skaff deg dette gearet:

osv osv

5559950[/snapback]

(Riktignok mest fra PvE-perspektiv):

Har sett bort fra AQ40-gear, så jeg ville byttet ut

-Cloak of Firemaw til Puissant Cape (1 % hit > 10 AP)

-Counterattack Lodestone til Hand of Justice (Lite vits med parry hvis man ikke har riposte), Seal of the Dawn er ellers et must mot undeads.

-Bracers of the eclipse -> Bloodfang Bracers

Jeg ville også vurdert Quick Strike vs Don Julio's Band eller Band of Accuria, er egentlig ikke helt sikker da 30/8/13 ikke er noe jeg har vurdert i det hele tatt for øyeblikket.

Når det gjelder raids:

Har enda ikke opplevd at en combat sword rogue med 20/31/0 (også 18/33/0) blir slått av en 30/8/13- eller 31/8/12-specced rogue med tilsvarende gear. Selv med tildels bedre gear kommer sword combat ut bedre - bortsett fra mot Vaelastrasz, hvor en combat rogue skal ha ganske så mye bedre gear for å kunne sikre seg "førsteplass".

Endret av Gnurk
Skrevet

Vel, da er det vel heller 5% hit, siden det er 2 fra drakefang talisman også ^^

Nei, 30/8/13 med daggers er for PvP only, men man greier gjøre litt skade PvE messig også. Den helt klart beste speccen jeg har testa PvE messig er 16/25/10, og kjører speccen ved å holde Slice'n'dice oppe til enhver tid.

Kjører da seff dualweild spec, og med dualweild spec og slice'n'dice tjener man masse på å kjøre +hit items. Med 16/25/10 tror jeg ikke det skal være mulig å ligge på noen annen plass på DMG enn toppen.

Skrevet (endret)
Vel, da er det vel heller 5% hit, siden det er 2 fra drakefang talisman også ^^

5560469[/snapback]

Damn, touche ;) Da var det jo faktisk 5 % to hit -> specials likevel :D

Uansett - i mitt tidligere guild var det både 30/8/13, 31/8/12 og 16/25/10 og 15/26/10 rogues, stort sett med Perditions + CHT (noe Dragonfang Blade/Fang of the Faceless), og selv da var det stort sett alltid sword-rogues på topp.

Dette er riktignok i et guild som på det tidspunkt hadde tatt opp til Broodlord, så CTS/Claw of the Black Drake osv var ingen mulighet.

15/26/10 eller 16/25/10 slo stort sett alltid Seal Fate-rogues, dagger builds var uansett på topp på Vaelastrasz.

Men selvfølgelig - build/våpen er ikke *alt*, man er jo fortsatt avhengig av å rett og slett bruke sitt eget toolset konstant & så fort muligheten byr seg.

Er mulig at dagger rogues i nevnte guild ikke var like "aktive" i kampens hete - bare det å hele tiden følge opp og faktisk gjøre jobben sin viser enorm forskjell på damage meters. Sword/Fist (få mace-rogues) har uansett en enorm fordel med tanke på positioning, sett bort fra diverse bosser hvor dette ordner seg selv.

Endret av Gnurk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...