Gå til innhold

Trenger jeg mer enn dette?


Anbefalte innlegg

Sier hei til alle!

 

Har følgt med dette forumet i lang tid og lært mye av mange datakyndige folk her.

Tiden var inne for å handle en god gamer pc (for første gang :blush: ) og bestemte meg for å kjøpe alle komponenter hos Netshop, etter som de fikk mye skryt her på forumet. Økonomien er ikke på topp så jeg gikk for dette oppsette:

 

CPU: AMD Athlon 64 3500+ "Venice" BOXEDm/vifte

 

HK: Asus A8N-E nForce4 S-939 ATX ,S-ATA,GbLAN,Lyd, Dual-DDR, PCIe

 

KABINETT: Antec Sonata II m/450W PSU ATX

 

GK: POV GeForce 7800GT 256 MB PCIe :D

 

HD: Seagate 80GB S-ATA 7200rpm 8MB cache

 

MINNE: OCZ 1024MB Premier Dual Channel PC-3200 2x512MB (2,5-3-3-7) 400Mhz

 

 

Alt kom på 7850,-kr med frakt. Hvor god er oppsette, er diskutabelt. Jeg vet at det er folk her som har MYE bedre enn meg, men det er dette jeg hadde råd til i første omgangen. Har droppet DVD brenner og et sett med bra gaming mus og tastatur. Har en gammel 17" skjerm og gammelt tastarur og mus. Disse tingene må vente til jeg får bedre råd.

 

Sørsmålet mitt er: Trenger jeg noe mer for at dette sette skal funke optimalt? Har lest flere plasser at kjølingen på pc er viktig for å spare på komponenter. Har også lest at 7800GT er bråkete og hold en temp på rundt 70 grader med orginal kjøling. Det samme gjelder for både hovedkorte og CPU. Har ikke lyst at noen av de komponenter skal overstige ca 50 grader under hard belsting dvs. under spilling. Systeme skal ikke overklokkes siden jeg ikke har erfaring med det. Jeg setter pris på alle komentarer og forslag hva jeg "bør" kjøpe i tilleg til dette oppsette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes kanskje det er verdt å satse på 2x 1024 MB minne når du først skal kjøpe. Flere nye spill nytter bedre dette og er muligens mer fremtidsrettet. Men for all del så holder 1GB minne til de fleste spill, det er bare det at minne er utrolig billig for tiden.... :thumbup:

 

Greit oppsett forresten

Lenke til kommentar

Vil ha valgt 2giga ram,helst 2x1024 brikker hvis du har penger til det.Nå som dagens spill krever mer og mer,er det en bra investering.Ellers ser pc`n grei ut den.

 

Edit:Var vist en før meg der gitt,men som sagt er enig med han.

Endret av TAS
Lenke til kommentar
sikker på at du ikke skal ha litt mer enn 80 GB?

det går 0 sek å bruke opp 80GB

bruker du ca 200kr mer så får du dobbelt så mye lagrings plass :)

5299604[/snapback]

 

Er klar over det men jeg tenkte jeg skulle kjøpe en HD til etterhvert å bruke den til litt skit og lurt. Er ikke en som laster mye musikk og andre greier så jeg håper det holder en stund med 80GB.

Lenke til kommentar
Jeg syns det ser ut som et OK oppsett, og når du har installert driver for skjermkortet så roer viften seg ned betraktelig. Kabinettet du har valgt er også meget bra, dette kan du sette flere vifter i for bedre kjøling. Se for øvrig test av Sonata 2 her: http://www.hardware.no/tester/kabinett/antec_sonata_ii/17890

5299558[/snapback]

 

 

Har lest mye om det kabinette før jeg bestillte den og jeg syns den var bra...spec etter som det følger med en god strømforsyning. Hadde tenkt og kjøpe en til vifte men er litt usikker om jeg skal kjøpe en 120mm som skal stå bak HD eller om jeg skal kjøpe en 92mm vifte. Er litt redd at jeg bli å skape et kaos med flere vifte siden noen skal blåse lufta inn og noen skal blåse lufta ut...i tilleg har den strømforsyningen to 80mm vifte som blåser lufta ned i kabinette. Ikke godt å vite hva mann burde finne på :hmm:

Lenke til kommentar
Synes kanskje det er verdt å satse på 2x 1024 MB minne når du først skal kjøpe. Flere nye spill nytter bedre dette og er muligens mer fremtidsrettet. Men for all del så holder 1GB minne til de fleste spill, det er bare det at minne er utrolig billig for tiden.... :thumbup:

 

Greit oppsett forresten

5299576[/snapback]

 

 

Hadde egentlig lyst på 2GB men så var det den greia med de h........ penger! Kjæringa hadde mest sansynelig ristet hjernerystelse på meg og sløyd ut ryggraden i same slengen, hvis jeg hadde brukt mer penger på pc.

Lenke til kommentar
Synes kanskje det er verdt å satse på 2x 1024 MB minne når du først skal kjøpe. Flere nye spill nytter bedre dette og er muligens mer fremtidsrettet. Men for all del så holder 1GB minne til de fleste spill, det er bare det at minne er utrolig billig for tiden.... :thumbup:

 

Greit oppsett forresten

5299576[/snapback]

 

 

Hadde egentlig lyst på 2GB men så var det den greia med de h........ penger! Kjæringa hadde mest sansynelig ristet hjernerystelse på meg og sløyd ut ryggraden i same slengen, hvis jeg hadde brukt mer penger på pc.

5299729[/snapback]

 

Det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse...

Følg med litt på julekalendertilbudene rundt forbi, penger å spare der.

Endret av jdmonstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...