Gå til innhold

Hvor mye har du klart å senke spenninga på din CPU


HPh

Anbefalte innlegg

Hei, jeg holder på å teste ut hvor mye jeg kan undervolte min CPU med.

Tester for øyblikket med 0,876V. Men Så lurer jeg på hvor mye dere andre HW brukere har klart å undervolte deres CPU.

 

Jeg har selv en netshop 1559 med pentium m centrino på 2GHz.

 

Bruker NHC (notebook hardware controll) til å senke spenninga med.

 

En annen ting, veit dere om noen gode program som styrer viftene?

Gjerne et slik at jeg kan sette en grense på når vifta skal starte og stoppe.

 

Håvard

Endret av HPh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

700 volt var litt mya ja ;) har du kobla direkte på høyspentnettet?

 

Uansett, skal se hvor langt jeg kan komme. er det noen som har likt oppsett som meg, som kunne fortelle hva dem har klart. Kunne vært greit ha en en liten pekepinn om hva jeg kan forvente. Men alle dere som har undervolta, har dere fått redusert viftestøyen merkbart? Og Hvordan er det med garantien. Vet at butikkene ikke er altfor happy med overklokka CPUer og GPUer.

Lenke til kommentar
Jeg har en Acer Aspire 1640 innstilt på 764 mv og den er stille som en mus :D  (1,6Ghz prosessor)

 

Har også en Dell 9300 som jeg kjører på 700 mv med (1,86 Ghz prosessor)

 

Bruker HW Centrio Control på begge maskinene.

5297861[/snapback]

 

Det er minimum du har den på? Så vidt jeg vet så kan du ikke gå lavere enn 0,700V på minimum, hvertfall ikke på i9300. Det som er interessant er hvor langt ned du har undervoltet max vid?

Lenke til kommentar
Jeg har en Acer Aspire 1640 innstilt på 764 mv og den er stille som en mus :D  (1,6Ghz prosessor)

 

Har også en Dell 9300 som jeg kjører på 700 mv med (1,86 Ghz prosessor)

 

Bruker HW Centrio Control på begge maskinene.

5297861[/snapback]

 

Det er minimum du har den på? Så vidt jeg vet så kan du ikke gå lavere enn 0,700V på minimum, hvertfall ikke på i9300. Det som er interessant er hvor langt ned du har undervoltet max vid?

5298038[/snapback]

 

Vet ikke hva du mener med max vid, men jeg har min (700 mv) på 9300 maskinen.

 

Clock 800 Mhz- Multiplier 6X-samt innstillingen (Use only multiplier#1 Voltage#1)

Kjører Dynamic switching både på strøm og batteri, og begge maskinene er dønn stille.

Lenke til kommentar

Det finnes minimum og max. Default på minimum er 0,700V. Lavere kan du ikke gå. Men hva har du på max? Max er når den kjører på full pupp. Det er hva jeg lurer på. Og du kjører den bare på minimum hele tiden?

 

Minimum hos meg er 0,700V og max er 1,004V. Selv når den kjører full load så går ikke viftene. Dønn stille her også.

Lenke til kommentar
Det finnes minimum og max. Default på minimum er 0,700V. Lavere kan du ikke gå. Men hva har du på max? Max er når den kjører på full pupp. Det er hva jeg lurer på. Og du kjører den bare på minimum hele tiden?

 

Minimum hos meg er 0,700V og max er 1,004V. Selv når den kjører full load så går ikke viftene. Dønn stille her også.

5298407[/snapback]

 

Jeg kjører på minimum stort sett hele tiden uten om når jeg driver med tyngre oppgaver selvsagt. (max hos meg er som hos deg)

Lenke til kommentar
Har kommet ned til 0,812 volt nå, skal se om jeg kommer lenger i en annen dag, må prøve å lese til eksamen.

5298869[/snapback]

Det er bare til å prøve seg frem. Jeg har 0.748V på 800 MHz og 1.084V på 1733 MHz. Dette kom jeg frem til med prøving og feiling. Det går greit med 1-2 hakk lavere ned, men for ikke å risikere ustabilitet har jeg lagt inn en sikkerhetsmargin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...