Gå til innhold

Hva er ders Big Typhoon tempraturer..


Npvk_X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ASUS P5WD2-Premium m/P4 630 3,0 @ 4,0 Ghz

 

Denne går med 32-33 idle, 46-48 load.(@4,0Ghz) Vcore 1,4500

31-32idle & 42C! på load@ 3,0Ghz Vcore 1.3875

 

Jeg har også hatt noe trøbbel med høy temp etter bytte til BIG typhoon, men dette hadde ingenting med kjøleren å gjøre, det kom av dårlig AIRFLOW i kabinettet. HUSK at mange vifter ikke nødvendigvis er det beste. Plasering er avgjørende!

 

Med litt custom modding på mitt Lian-Li V1000B har jeg satt en 120mm vifte rett over BIG Typhoon i Sidepanelet. Dette gir et helt sinsykt temeratur fall uten støy. Maskinen lager såvidt et lite fihhhh. Planleggerå begynne å selge disse delene jeg nå fabrikerer for Lian-Li V1000, men også til flere tower. Jeg legger ut en ganske omfattende test av BIG Typhoon på nettet denne uken. Med bilder av løsningen. Testen vil også ta for seg "AIRDUCT" Direkte kald luft fra utsiden til CPU. :thumbup:

Lenke til kommentar
En venn av meg har big typhoon og athlon 64 3000+. Hans temp er 43 idle og over 50 load. Jeg skjønner ikke at det kan være riktig når boxed kjøleren faktisk hadde lavere tempraturer.. Er det noen som kan ha noen ide om hva som kan være årsaken?

 

- Brukte rødspirit for å fjerne gammel pasta

- Brukte pastaen som fulgte med big typhoon

 

Edit:

 

Vi gjorde alt på nytt og denne gangen høres det slik ut:

 

- Brukte Arctic Silver ArtiClean for å rengjøre

 

- Brukte Arctic Silver 5 kjølepasta og la det på et veldig tynt lag

 

Da ble idle fremdeles på 43 og load på 47. Jeg synes fremdeles dette er ganske høyt og lurer på om hvorfor ikke idle går ned i forhold til den originale kjøleren?

5397950[/snapback]

 

 

 

er den klokket? hvis ja så er det svaret i seg selv.

 

men det kan hende at den ikke har helt kontakt med CPU jeg vet at det er meget vansklig med skruene, (jeg lånete et slikt bøye skrøjern fra en venn av meg på elektro for å skru den) den må skruus godt veldig godt

5406293[/snapback]

 

Den er overklokket, men vi klokket den ned igjen for å se om det var noe forskjell i temp og det var det ikke! Så det er litt rart. Vi har tatt ut hovedkortet så det var ikke vanskelig å stramme mutterne (som vi brukte). Jeg er bare litt usikker på om vi har strammet for lite / satt den på skeivt. Vi brukte er veldig tynt lag med AS5 og fulgte alle instruksjoner så jeg er litt irritert over det dårlige resultatet. *Jeg vet at den er bedre enn det* :p

 

Edit; Alt ordnet seg med en flash av bios :thumbup: Nå er idle på ca 30 grader :w00t: Rart at den i det hele tatt ville måle feil.. Etter et par timer med Cs var den på 37 grader. Men men, det funker nå med nyeste bios. PS: Hadde Abit AV8 hk

5407230[/snapback]

 

 

 

 

heisann..

har selv det samme problemet med min big typhoon. har lanparty SLi med nyeste bios, men temperaturen ligger fortsatt på rundt 41 grader. det syke er at jeg kan skru av vifta på big Typhoon og tempen er fortsatt den samme! hjelp?? noen råd om hva som kan være galt?

 

ps: har dobbeltsjekka med speedfan, og den viser samme temperaturen...

Endret av [A.S.R]Tex
Lenke til kommentar
Har ASUS P5WD2-Premium m/P4 630 3,0 @ 4,0 Ghz

 

Denne går med 32-33 idle, 46-48 load.(@4,0Ghz) Vcore 1,4500

31-32idle & 42C! på load@ 3,0Ghz Vcore 1.3875

 

Jeg har også hatt noe trøbbel med høy temp etter bytte til BIG typhoon, men dette hadde ingenting med kjøleren å gjøre, det kom av dårlig AIRFLOW i kabinettet. HUSK at mange vifter ikke nødvendigvis er det beste. Plasering er avgjørende!

 

Med litt custom modding på mitt Lian-Li V1000B har jeg satt en 120mm vifte rett over BIG Typhoon i Sidepanelet. Dette gir et helt sinsykt temeratur fall uten støy. Maskinen lager såvidt et lite fihhhh. Planleggerå begynne å selge disse delene jeg nå fabrikerer for Lian-Li V1000, men også til flere tower. Jeg legger ut en ganske omfattende test av BIG Typhoon på nettet denne uken. Med bilder av løsningen. Testen vil også ta for seg "AIRDUCT" Direkte kald luft fra utsiden til CPU.  :thumbup:

5457963[/snapback]

 

 

gleder meg!! legg ut inken så fort du kan!

Lenke til kommentar

System:

A64 [email protected] (Vcore=1.6V)

X800XT (Vcore=standard 1.31)(OC, se sig.)

 

CPU(logget):

Idle: 35C

Load: 38-39C

 

GPU(logget):

Idle:39C

Load:52-53C

 

Kan nevne at tempen er den samme på [email protected], men pcen blir ustabil pga for dårlig ram.

 

3x120mm MIST kabinett-vifter@max 2200RPM (blir snart fikset på, da dette er AeGa3 som styrer dette), samt 1x120mm MIST vifte på BigT. Kabinett LianLi-1100A

 

Skal også bytte ut vifta på MIST-500W med en original MIST 120mm.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Tex,19/01-2006 : 22:47]heisann..

har selv det samme problemet med min big typhoon. har lanparty SLi med nyeste bios, men temperaturen ligger fortsatt på rundt 41 grader. det syke er at jeg kan skru av vifta på big Typhoon og tempen er fortsatt den samme! hjelp?? noen råd om hva som kan være galt?

 

ps: har dobbeltsjekka med speedfan, og den viser samme temperaturen...

5467154[/snapback]

 

Jeg synes sånt er rart altså.. Muligens hk-et ditt ikke viser riktig. Kjenn rett over cpuen, og kjenn om den er kaldere eller varmere enn hånden din. Hvis den er kaldere har jeg en følelse av at termometeret / speedfan/bios er gal.

 

Eventuelt kan det være du har montert den feil? :hmm:

 

Sjekk på termaltake sin side om big typhoon om akkurat hvordan man skal montere den. Hvilken kjølepasta bruker du?

Endret av Larsen0210
Lenke til kommentar
heisann..

har selv det samme problemet med min big typhoon. har lanparty SLi med nyeste bios, men temperaturen ligger fortsatt på rundt 41 grader. det syke er at jeg kan skru av vifta på big Typhoon og tempen er fortsatt den samme! hjelp?? noen råd om hva som kan være galt?

 

ps: har dobbeltsjekka med speedfan, og den viser samme temperaturen...

5467154[/snapback]

 

prøv å ta av kabinett døra og se hva som skjer med tempen hvist den synker så er det for liten klarering mellom vita og kabinett side døra

Lenke til kommentar
hehe jeg har samme klokk som deg men jegg har [email protected] hehe prøv å dtille ned timingen på rammen da kan du klokke mer på cpu

5476227[/snapback]

Hehe, for seint. Har prøvd å klokke i evigheter (1 år.. :p ). Opp og ned hele tiden, og funnet ut at rammen vil bare ikke mer før den bli ustabil (bluescreen). Om muligens HK tar over etter 2.5GHz er også en god mulighet da (da jeg prøvde med "de berømte" OCZ Enhanced Bandwith DC på 2x512MB. Hjalp ingenting da, så jeg solgte de ;) (Ville bare spille litt BF2 uten lagg :p )

 

Edit: PS, ville bare nevne at timingsen på rammen er også temmelig slapp fra før. Da med 3-4-4-8..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Tex,19/01-2006 : 22:47]heisann..

har selv det samme problemet med min big typhoon. har lanparty SLi med nyeste bios, men temperaturen ligger fortsatt på rundt 41 grader. det syke er at jeg kan skru av vifta på big Typhoon og tempen er fortsatt den samme! hjelp?? noen råd om hva som kan være galt?

 

ps: har dobbeltsjekka med speedfan, og den viser samme temperaturen...

5467154[/snapback]

 

Jeg synes sånt er rart altså.. Muligens hk-et ditt ikke viser riktig. Kjenn rett over cpuen, og kjenn om den er kaldere eller varmere enn hånden din. Hvis den er kaldere har jeg en følelse av at termometeret / speedfan/bios er gal.

 

Eventuelt kan det være du har montert den feil? :hmm:

 

Sjekk på termaltake sin side om big typhoon om akkurat hvordan man skal montere den. Hvilken kjølepasta bruker du?

5477285[/snapback]

 

 

 

brukte as5, men hadde først på medfølgende pasta.. kanskje jeg ikke rensa flatene godt nok før jeg satt på den nye pastaen?? :hmm:

 

hva er det i så fall best å fjerne gammel pasta med, og hvor mange grader forskjell snakker vi?

Lenke til kommentar
Tex,19/01-2006 : 22:47]heisann..

har selv det samme problemet med min big typhoon. har lanparty SLi med nyeste bios, men temperaturen ligger fortsatt på rundt 41 grader. det syke er at jeg kan skru av vifta på big Typhoon og tempen er fortsatt den samme! hjelp?? noen råd om hva som kan være galt?

 

ps: har dobbeltsjekka med speedfan, og den viser samme temperaturen...

5467154[/snapback]

 

Jeg synes sånt er rart altså.. Muligens hk-et ditt ikke viser riktig. Kjenn rett over cpuen, og kjenn om den er kaldere eller varmere enn hånden din. Hvis den er kaldere har jeg en følelse av at termometeret / speedfan/bios er gal.

 

Eventuelt kan det være du har montert den feil? :hmm:

 

Sjekk på termaltake sin side om big typhoon om akkurat hvordan man skal montere den. Hvilken kjølepasta bruker du?

5477285[/snapback]

 

 

 

brukte as5, men hadde først på medfølgende pasta.. kanskje jeg ikke rensa flatene godt nok før jeg satt på den nye pastaen?? :hmm:

 

hva er det i så fall best å fjerne gammel pasta med, og hvor mange grader forskjell snakker vi?

5482143[/snapback]

 

Du kan bruke http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312193&cks=PRL så er du ihvertfall sikret å bruke riktig middel. Rødspirit og isopropanol virker også. Eventuelt ren etanol hvis du har det stående :thumbs:

 

Tror du sparer noen grader på å gjøre det med kjølepasta riktig. Det som også er veldig viktig er å sette på cpu kjølern riktig.

Lenke til kommentar
Får gjøre det :p . Har tydeligvis enda litt å lære gitt..

 

Edit: Men har man så mye ytelse om minnet ikke lenger kjører synkront da? Gikk med den oppfatningen at man fikk veldig ytelsestap jeg da..

5484369[/snapback]

 

det er ikke det ytelses tapet du skal vere redd for det er hastigheten på HT som du skal passe på å få opp mest mulig og enda ha et stabilt system. når jeg klokker så stiller jeg ramen på tregest Mhz og klokker cpu så langt den kan stabilt så stiller jeg opp ramen med ett hakk om gangen det er slik jeg har 7500i 3Dmark05. uten det vanlige 939 brikkesettet jeg har en cpu som kom for 2-3år siden og jeg har ikke problemer og jeg kjører klokken på luft

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet+6132

"Bumper" denne da den ikke fortjener "å dø" blant alle Dual-Sata/Opteron/"hvilket skjermkort til Oblivion"-postingene... :)

 

TT Thypoon er trolig en av de aller beste heatpipe-kjølere å få..

 

Mitt (siste) resultat.

 

System.

 

Asus P5WD2 Premium

Pentium 930 D @ 4.0Ghz @ 1.475 VCore (Bios)

Lian Li PC60 "moddet" med Zalman chipset "brakkett" til å blåse på NB/Minneslotter + Mist 92mm og 120mm hull (filter) i sidedør (rett over innløp vifte til TT Thyphoon)

"Thyphoon'en" er "moddet" med en 120mm MIST vifte (2200rpm)

Setting "Quiet CPU fan=enabled, Mode=Performance" =1500rpm < 55 grader

 

Idle: 36-38

Load: 56-58

Romtemp: 22-24 grader

 

Dette er på nivå med god vannkjøling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

AMD Athlon 64 3000+ (socket 754)

Thermaltake Shark kabinett (m/MIST-vifter som blåser SAKTE!)

 

Idle: 36

Load 39-40

 

System tempen på sin side kan strekke seg opp mot 50 grader. Dette skyldes uten tvil at MIST viftene flytter utrolig LITE luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...