Jump to content
Sign in to follow this  
anietsoj

hva slags kabel trenger jeg?

Recommended Posts

topicet får det kanskje ikke til å høres ut som om det har noe med nettverk å gjøre.. veit ikke helt om det er her jeg skal poste det heller men :p uansett.. jeg har lagt til et bildet av modemet våres (Jensen), og bak kan dere se en ledig utgang! hva slags kabel trenger jeg, og hvor kan jeg få tak i det? ser sikkert at det står USB ved siden av, men jeg har aldri sett sånn USB-kabel..!?

post-88390-1134572077_thumb.jpg

Edited by anietsoj

Det er akkurat samme USB-tilkobling som du har bak på en USB-printer. Den du har på ditt Jensen-modem heter USB type B, mens den flate du har i alle PCer, heter USB Type A (med forbehold om blanding av koblingene)

Jeg har sett det samme på et modem til et UPC-abonnement, der det gikk en helt vanlig USB-kabel (A til B) fra modem til PC.

USB-tilkoblingen er der nok for de som ikke har nettverkskort i PCen sin, så man kan benytte seg av USB i stedet.

Enkelte rutere, som oftest har 4-porters nettverks-switch, har i tillegg en USB printserver, som gjør at en USB-skriver kan deles på nettverket.

Det er nok ikke tilfelle hos deg, men at USB-tilkoblingen er der for de som har en 125år gammel PC uten nettverkskort, og gleder seg til å surfe med superraskt bredbånd! (på en P133MHz og 32MB RAM)

thank you! vanskelig å få ordentlige svar her..! :p jeg har en 125 år gammel pc stående, så det passer meg bra..! kan jeg få tak i kabelen på elkjøp tror du?

Jeg har altså sittet på internett på en maskin tilkoblet kun USB til et slikt modem. Det ligger vel en USB-til-Ethernett-kontroller i modemet, som simulerer et nettverkskort for PCen.

Det du trenger er en helt vanlig USB-skriver/printerkabel.

Nå hadde jeg nok heller kjøpt meg et PCI nettverkskort til 80-100,- istedet for en kjip USB-kabel til 70-100,-.

USB til internett er nok ingen særlig optimal løsning hvis man skal gjøre noe annet enn enkel surfing.