Gå til innhold

Tungdreven grafikk i BF2: Special Forces?


Anbefalte innlegg

Har merket en ganske markant ytelsesforskjell mellom BF2 og BF2: SF. Kjører 1280X960@85Hz med alt på fullt + 4AA. Ta f.eks. Strike at Karkand. Der ligger jeg sånn ca. mellom 50 og 90fps i FRAPS, mens på et SF map som Warlord er jeg ofte nede på 35fps og skjelden over 70. Er også plaget med fps drops på de mørke mapsene hvor man bruker nightvision goggles. Synes SF ser penere ut enn BF2..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er riktig, den krever sinnsykt mer enn BF2.. Spilte i natt i 3 timer på det brettet du nevnte der. Hadde det fett lå nesten konstant på 60fps i 1280x1024@60hz. LCD format med alt på fullt på innstillinger og 4xaa.

 

Testet Bf2 SF på de mørke brettene lå på 30fps konstant..

 

Har 7800GT og 2GB ram x2 3800+ @ 2,5Ghz så tror ikke det skulle være det som bremser her..

Lenke til kommentar

For å legge til et map til på "krevende-lista", The Iron Gator. Helt håpløst at det skal være mulig å lage et så elendig map mht framrate. En liten firefight i kantina fører til ille med hakking. Nå har jeg ikke sjekket med fraps eller console-kommando, men at vi snakker 10-15 fps er ikke å ta i.

 

Dette i 1280x960, innstillinger på high og 2xAA. Alt annet i SF og BF2 er egentlig bare fryd og gammen :O)

 

Eller, Warlord er heller ikke noe særlig med firefights i gangene i huset.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt BF2 på 1024x768@85 med high på halvparten uten problem.

Men på Special Forces må jeg sette mye på medium/low for å kunne spille uten laag! Jeg har bra nok settings så dette er skuffende at SF skal kreve så mye.. Har slått av mye tasks etc. Noen andre tips?

 

AMD Athlon 64 3000+ (Winchester)

OCZ 2048MB Premier Dual Channel PC-3200

Point Of View Geforce 6600GT 128MB AGP (570@990)

Lenke til kommentar

Jeg har pleid å spille med driver instillingene på "quality" men tok å satte på "high performance" i stedet og det er merkbar forskjell i BF2 men ikke i SF. I BF2 ligger jeg nå mellom 60 og 100, men i SF er det dårlig fremdeles. Kjører fortsatt 1280X960 med alt på fullt og 4XAA. Synes ikke det er noe merkbar forskjell graffikkmessig mellom "Quality" og "high performance"

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Jeg har et Radeon X800 XT PE skjermkort påsatt Zalman heatpipe + vifte som kjøling. Opplevde også en markant ytelsestap når jeg spilte SP. Kikka litt på innstillingene på driveren til skjermkortet, fant ut at jeg skulle huke av for "Fast Write", restartet og logga på en SP server. (altså - slå av "Fast Write")

Etter å ha spilt SP på flere servere og flere av mapene har vært de "tunge mørke", mener jeg å kunne si at dette hjalp betydelig. Er skjelden under 40 frp, mot nede i under 20 tidligere. Uansett, det er ingen ytelsestap som følge av systemet, at serverene lagger, er en helt annen sak.

Bare som et lite tips, kan jo hende noen av dere andre kanskje skulle prøve det samme. Om det hjelper - er det bare en liten julegave fra meg til dere:-)

Endret av Nikkos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...