Gå til innhold

Analysere treg oppstart


Jakob

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har for tiden en ekstremt treg oppstart av windows, dvs. den henger seg faktisk i 30-60s hver gang jeg starter opp. PC'en kommer inn i windows, men henger seg når den skal starte programmer som kjører i bakgrunnen.

 

Så lurer jeg på; er det noen her med samme problem? Er det noen måte å analysere hvilke programmer som jobber under oppstart, og logge det, slik at jeg kan finne ut hvilket som henger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har for tiden en ekstremt treg oppstart av windows, dvs. den henger seg faktisk i 30-60s hver gang jeg starter opp. PC'en kommer inn i windows, men henger seg når den skal starte programmer som kjører i bakgrunnen.

 

Så lurer jeg på; er det noen her med samme problem? Er det noen måte å analysere hvilke programmer som jobber under oppstart, og logge det, slik at jeg kan finne ut hvilket som henger?

5289488[/snapback]

 

Jeg har akkurat samme problemet som du har. Det oppstod for noen dager siden uten at jeg helt vet hvorfor eller nøyaktig hva som forårsaket det.

Noen ganger kommer bare et eller 2 ikoner opp (det første som alltid kommer opp er ikonet for "trygg fjerning av programvare" - brukte ikke komme opp før, men gjør det nå hele tiden) - og så henger pc'en etter det. Andre ganger starter den normalt, men det tar gjerne ett minutt før ikonene begynner å komme nede på startlinja. Virker som et eller annet bakgrunnsprogram som lager trøbbel.

 

Veldig irriterende. Fikk du løst det med Bootvis programmet som ble anbefalt her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...