Gå til innhold

Trenger nytt Socket A hovedkort


Jumpern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter å ha sjekket CPUen på nytt ser jeg at den er svidd....mange sorte punkter mellom de små gull punktene på CPUen (ikke på kjernen)....MEN det jeg lurer på er om HKet kan være ødelagt? kan jeg risikere å miste en ny CPU hvis jeg tester en ny på kortet?

Ja, det ser sånn ut.

Satser en tier på at cpu er OK - har du sjekka om noen av pinnene i socket er svidd eller er det sot på godset i socket rundt et pinnehull?

Ser ut som jeg skylder deg en tier, dessverre - send meg en PM og kontonummer :)

Lenke til kommentar
Etter å ha sjekket CPUen på nytt ser jeg at den er svidd....mange sorte punkter mellom de små gull punktene på CPUen (ikke på kjernen)....MEN det jeg lurer på er om HKet kan være ødelagt? kan jeg risikere å miste en ny CPU hvis jeg tester en ny på kortet?

5326090[/snapback]

Tror ikke du risikerer noe ved noen av delene.

 

Men er du sikker på at cpu er svidd? Får du pipelyder fra HK? Skal være et pipesignal som angir CPU defekt.

 

Er egentlig mye som kan ha skjedd her. Det som forundrer meg er at maskinen virket i noen sekunder etter uhellet. Det gjør at jeg skulle trodd ihvertfall CPU skulle ha klart seg. Har du testet å resette CMOS? Evt ta ut batteriet en stund før du setter det i igjen.

Lenke til kommentar
Etter å ha sjekket CPUen på nytt ser jeg at den er svidd....mange sorte punkter mellom de små gull punktene på CPUen (ikke på kjernen)....MEN det jeg lurer på er om HKet kan være ødelagt? kan jeg risikere å miste en ny CPU hvis jeg tester en ny på kortet?

5326090[/snapback]

Tror ikke du risikerer noe ved noen av delene.

 

Men er du sikker på at cpu er svidd? Får du pipelyder fra HK? Skal være et pipesignal som angir CPU defekt.

 

Er egentlig mye som kan ha skjedd her. Har du testet å resette CMOS? Evt ta ut batteriet en stund før du setter det i igjen.

Lenke til kommentar

Beklager to motstridende meldinger, og kan godt være at 'eternal' har rett.

 

Men jeg ville avgjort ikke testa en ny CPU i et hk-vrak som er stekt av PSU. Stor mulighet for nye kortslutninger, svidde kretser med smelta metall og forkullet isolasjon.

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...