Gå til innhold

Ny Gamer pv hva bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Så var det på tide og oppgradere spillpcen nok en gang og trenger noen tips.

 

Er litt usikker på hva jeg bør velge....

 

Pcen min brukes 95% til spill, så må velge det som er mest optimalt for spill.

 

Så kommer spørsmålet.....Intel eller AMD.......har kjørt AMD hittil og er ganske så fornøyd, men er det forskjell i spillkvalitet og hastighet ved å skifte merke?

 

Det andre er at jeg har tenkt å kjøpe nytt skjermkort.....har nå Radeon 9800 pro 256mb DDR2, men synest framraten er ganske lav på spill som World Of Warcraft som keg spiller mest.

 

Jeg tenker ofte kvalitet over ytelse, men har jo såklart lyst på begge deler......

 

Lurte på å gå over til Nvidia skjermkort siden det sies at ytelsen der er en del bedre samt at kvaliteten har skjerpet seg bra utover de nye kortene.....

 

Siklet litt etter toppmodellen "XFX GeForce 7800 GTX 512 MB XXX" men koster jo ganske så mye denne og da resises spørsmåket "er den værdt prisen"?

 

Sammen med en rask cpu og raskeste Minne til nå (1GB 800mhz ram)

 

Og en 15K rpm harddisk for spill og Operativsystem og slikt.

 

Blir kankje litt overkill det......noen som vet om eventuelt andre Nvidia kort som kan gi nærmest lik ytelse uten at den er svindyr?

 

Er det nye skejrmkort rett rundt hjørnet nå så det er best å vente en mnd eller er det liten vits i det?

 

Bare så det er sagt er jeg INGEN overklokker og har null peiling der, så blir ikke noe snakk om overklokking her, og spill jeg spiller på en 20,1" lcd og kjører konstant 1600x1200 oppløsning, så om noe hadde noen tips til hvilke deler jeg bør se etter og slikt tas de mer enn gjerne imot.

 

På forhånd takk for tipsene :-)

 

Slabbedasken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold deg til AMD, skal visst være en god del bedre enn Intel i spill. (I samme prisklasse) 7800GT yter ikke mye dårlige enn 7800GTX512, men koster halvparten. Her snakker vi om 5-10fps. Hvis du skal ha 15k harddisk må du ha svindyre SCSI disker og kontrollere, tror du bør gå for en 10k raptor med mindre du har 10 000 å bruke på harddisk utstyr. Du kan ikke ha minne med så høy frekvens på AMD platformen, men 2GB PC4000 med lave timings er slettes ikke dårlig i spill heller :)

 

Skulle jeg satt opp noe for mennesker med normalt pengeforbruk ville det blitt

 

AMD64 4000+

Geforce 7800GT(x)?

2GB Crucial BallistiX PC4000

WD Raptor 73,4 GB

Asus A8N-32SLI

Hiper 580W

 

Skal du ha et oppsett i denne klassen må du vel ut med 16-17 tusen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg jo 1gb (2x512) Corsair pc3200 minne, blir det noe merkbar ytelse i pc4000 minne eller er det litt "waste of money"?

 

Så om jeg hadde gått for en 10k rpm disk for spill/operativsystem hadde det vel blitt noe merkbar forskjell på ytelsen av maskinen?

 

Har jo 2 harddisker (120g % 200g) i min nåværende maskin på 7200rpm, men hade jo vært litt gøy å få oppgradert ytelsen på alle sider.

 

AMD sine dobbelkjerne cpuer er de noe å satse på eller bare gå for en San diego 3700+?

 

Mht skjermkortet spec`ene sier jo en del forskjell på kjernefrekvens og minnefrekvens, har denne alså liten ytelsesforskjell mht spill?

Lenke til kommentar

ville gått for ny ram et sett patriot (2*1024) hadde holdt lenge. Siden du ikke skal overklokker er det ikke mye vits i og gå for PC4000, ville holdt meg til PC3200.

Jeg ville gått for en X2 prosessor, har selv en 4400+ og den uter ganske greit i de fleste spill, blir jo litt bedre når støtten for dual core blir utvidet.

Når det gjelder grafikk kort kommer det jo GDDR4 til neste år og sånn, men for øyblikket er det beste geforce 7800GTX 512mb.

Når det gjelder harddisk så ville jeg heller gått for en Stor 7200rpm harddisk med 16mb buffer siden forskjelen på ytelse mellom dem og raptoren er liten, men jeg har hørt at oppstart av windows skal gå litt raskere med raptoren.

Endret av Computerwolf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...