Gå til innhold

Har en litt defelt 8-bit Nintendo..


Or|0N

Anbefalte innlegg

Jeg har en god gammal Nintendo som ikke fungerer helt. Får bare helt grå skjerm på TV'n når jeg slår den på med et spill i.. dårlig kontakt et sted?

 

Noen som veit hva det kan være eller veit om noen som fikser sånne maskiner?

 

Er skikkelig glad i'n, og savner de gamle spilla, så jeg blir evig takknemlig for litt hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har egentlig ikke noe særlig peiling på dette her, men jeg tror kanskje du trenger en ny 72 pin connector. Dette skal være rette tingen. Jeg vet at mange har måtte skifte denne i NESen sin, og det skal visst ikke være så veldig vanskelig heller.

 

Og bare for å nevne det. Å blåse i spillene og maskinen skal visst ikke være så veldig lurt, da man ofte får med noe spytt når man blåser. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig ikke noe særlig peiling på dette her, men jeg tror kanskje du trenger en ny 72 pin connector. Dette skal være rette tingen. Jeg vet at mange har måtte skifte denne i NESen sin, og det skal visst ikke være så veldig vanskelig heller.

 

Og bare for å nevne det. Å blåse i spillene og maskinen skal visst ikke være så veldig lurt, da man ofte får med noe spytt når man blåser.  ;)

5283740[/snapback]

 

Helt riktig.. Har en gammel NES, fikk bare blå eller grå skjermer når jeg slo den på.. Bestilte meg ny 72-pins connector, og vips så fungerte den fint igjen. Dette er vist et ubredt problem blandt velbrukte NES'er :)

Lenke til kommentar
Helt riktig.. Har en gammel NES, fikk bare blå eller grå skjermer når jeg slo den på.. Bestilte meg ny 72-pins connector, og vips så fungerte den fint igjen. Dette er vist et ubredt problem blandt velbrukte NES'er :)

5283978[/snapback]

 

Veit du om et bra sted i Norge å få tak i en sånn en? Eller må jeg til utlandet?

Har du en grei beskrivelse av hvordan man bytter den?

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet som Or|0N beskriver,

og har det ofte sammen med at skjermen blinker av og på.

 

Prøv å sette i spillet, og holde det helt nede imens du slår på

maskinen, hold det så langt ned det går. Viss det fungerer

så kan du prøve trikset jeg bruker, å stappe et annet NES

spill inn oppå det som står i, så fungerer alt fint :D

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Jeg har en god gammal Nintendo som ikke fungerer helt. Får bare helt grå skjerm på TV'n når jeg slår den på med et spill i.. dårlig kontakt et sted?

 

Noen som veit hva det kan være eller veit om noen som fikser sånne maskiner?

 

Er skikkelig glad i'n, og savner de gamle spilla, så jeg blir evig takknemlig for litt hjelp.

 

Heisann, Det er en sykdom alle disse maskinene har.

Og det jeg leser nedover om å lirke inn, blåse på spillene og inn i maskinen, det vekker

mange minner fra barndommen, men er ikke bra.

 

Ved å blåse på kontakter og sånn blir det alltid en viss fuktighet og kan irre og

rett og slett gjøre problemet værre.

 

Å åpne spillene og rense alle spillene er en nødvendighet før du putter de

inn i maskinen etter du har byttet pin connector. :) Ellers vil du bare

skitne til den nye og få samme problemet igjen.

 

Sjekk Youtube om hvordan best rense spill.

 

Lykke til, og om du lurer på noe om å bytte pin connector eller gjøre den sonefri

kan jeg gjerne hjelpe deg. [email protected]

 

Lykke til. ;)

Endret av Vintage_Gamer
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...