Gå til innhold

får ikke lagt inn driver


Anbefalte innlegg

jeg er helt ny på Linux*

 

Jeg har lagt inn Linux ubuntu på maskinen min.

I den satt det et Ethernet 10/100 PCI kort.

Jeg har lasta ned drivern. Som består av en tekstfil og en programfil (eller hva det heter) Programfilen heter TULIP.C i readme står det dette (se vedlegg)

Note:

 

The Linux driver for our 10/100 Fast Ethernet adapter,

SFA110A. It has been verified under the platforms below:

 

Slackware 3.6

Red Hat 5.2

 

Jeg bruker ubuntu. Er det her hoved problemet ligger?

Når jeg prøver å legge inn tulip.c i tulip mamma kommer det opp at jeg ikke har premissions to write to folder... må jeg gjøre med til admin eller noe?

hvis ikke.. Kan noen hjelpe meg med å få lagt inn driver for kortet mitt??

 

Takker for alle svar :thumbup:

Endret av woodno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i lista som kommer opp er det en fil som heter tulip...

hvordan legger jeg inn/konfigurerer nettverkskortet?

 

kan du si meg ossen du legger inn driveren? eller hvordan jeg får skriverettigheter til å legge inn filer i kernel...?

Endret av woodno
Lenke til kommentar

ok, gjorde det, da kom det op network settings. og denne meldingen: to run this tool, you need administrator privilges... enter your root password

jeg skriver det ene passordet jeg har.. brukerlogin koden (den jeg bruker når jeg starter opp).. og det funker ikke :cry:har jeg ikke all privilges?? :hrm:

Endret av woodno
Lenke til kommentar

utrolig! er på nett nå :D nå som dere geniale folk er her.. har dere en guide til ossen man setter opp en server, skal hoste css der + hjemmeside osv :thumbup:

 

under windows networking: pver jeg å trykke å enable windows networking. da kommer det opp SMB support is not running.. Hvordan installerer jeg denne?

Endret av woodno
Lenke til kommentar

Har aldri gjort det, men tor du må installere samba, "sudo apt-get install samba", men først bør du oppdatere systemet ditt "sudo apt-get update" og "sudo apt-get upgrade". Det finnes også et grafisk verktøy som kan gjøre det samme, Synaptic. Ellers er wiki'en til ubuntu meget bra, der står det meste, f.eks hvordan du legger til ekstra installasjonskilder https://wiki.ubuntu.com/AddingRepositoriesHowto, og hvordan du fikser mp3/wmv/osv-støtte https://wiki.ubuntu.com/RestrictedFormats?h...28restricted%29. Det er to ting du garantert kommer til å lure på. Ellers står det meste annet man lurer på også i wiki'en!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...