Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skjulte ekstralys foran på Audi TT?


bleidd

Anbefalte innlegg

Jeg har en bil som på bildet (vel, ikke som, for det er jo faktisk den).

 

Den har forsåvidt godt/greit lys fremme (og grøftelys innebygd i husene til hovedlyktene), men det blir jo aldri nok. Jeg vet det er regler for maksimal total lysstyrke, men jeg er nok ikke i nærheten av den grensen nå.

 

Jeg lurer på om det går an å skjule et par ekstra lykter enten bak grillen eller bak nettingen lenger nede? Skikkelige flomlys (som griller en elg på 2 km avstand), men de skal ikke kunne sees når de ikke er tent. Slike er kanskje for store til å få plass skjult? (I så fall blir det ikke noe av).

 

 

Forresten noen som vet hvilke pærer jeg burde bruke til originale nær- og fjernlys for å få best mulig lys? Jeg liker ikke alt dette mørket om vinteren..

 

Så var det å få med bildet da..

post-10564-1134008371_thumb.jpg

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare å prøve, men jeg tror ikke det blir noe bra resultat.

Å ha noe forran en lykt som skal lyse langt og sterkt vil bare føre til dårlig opplysning og et rart skyggemønster forran.

Personlig ville jeg nok irritert meg grenseløst over det dårlige lyset og det rare mønsteret på det.

 

Du kunne jo bytta ut nettingene nede med sterkt sota glass, og kjørt lysene det.

Da har du også muligheten til å utvide/bytte lys i fremtiden

Er vel ikke sånn über vanskelig og vil nok gi et halvgreit resultat.

Men jeg anbefaler å bare glemme hele greia

 

Eller kanskje skjært ut hull i nettingen og satt noen hetfige tusenmetere der, og sota glasset på dem, de må jo være enda enklere, men gir liten rom for utvidelse

Det ville blitt rimelig stealthy tror jeg, og gir nok bedre resultat enn å smelle dem opp bak netting.

 

Men nok en gang: sikkert ikke noe über resultat.

Bedre å droppe hele greia eller gjøre det skikkelig.

Lenke til kommentar

Hvis nettingen ikke kan være foran lyktene uten å få stygge mønster i lyset, vil jeg ikke ha dem. Lyktene må være usynlige, for jeg synes fronten på denne bilen er meget pen, og ikke må ødelegges av ekstralys.

 

Jeg tenkte kanskje at siden nettingen var så nært evt lykter, ville kanskje lyset ikke bli hindret så mye (holder du en fyrstikk foran en lommelykt, så ser du ikke akkurat en fyrstikk-skygge). Vil det bli netting-mønster på veien, ala Batman-mønster på ei sky i Gotham..? Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...