Gå til innhold

Kortspill. Hva syns dere? (Bildemanipulasjon)


Tjodleik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes teknikken er kjempeartig, har tenkt på å prøve noe liknende selv.

 

Etterbehandlingen synes jeg du har gjort bra, liker godt den utjevnende effekten du har laget.

 

Skal jeg sette fingeren på noe, må det være komposisjonen. Synes det er litt uheldig, og virker litt trangt, med Ingrid nummer 4 som sitter bakerst. Kanskje hun heller burde ha sittet på puffen?

 

 

Men du ga meg noen gode ideer jeg skal test ut selv!

 

EDIT: Fin leilighet til å være student (også bare 2. års?)! Det var noe annet i min tid..... (men så gikk jeg ikke kyb heller, da.)

Endret av da Gauss
Lenke til kommentar

Stilig bilde, jeg liker denne typen bilder.

 

redigeringen er som fredrikrb meget bra, men hvorfor har ikke hun lengst til venstre kort? Det ble litt feil på en måte. Den bakerste er ikke med i spillet så der funket det, men den fremmerste?

 

Jeg planlegger å låne klasserommet på skolen og få puttet inn 30 engekrier på stolene i diverse positurer.

Lenke til kommentar
Jeg planlegger å låne klasserommet på skolen og få puttet inn 30 engekrier på stolene i diverse positurer.

5264474[/snapback]

 

30 stykker? Det blir masse arbeid i ettertid, det!

 

Det er lurt å starte i det små, og få noen erfaringer mtp overlapping og slikt. Fotografering og etterbehandling tok ca 2 timer på Kortspill...

 

Grunnen til at Ingrid#3 (lengst til venstre) ikke holder kort, er rett og slett fordi bildet ble litt til underveis i prosessen. Altså ikke mye forarbeid og tanker.

 

Har kameraet ditt mulighet for fjernkontroll, er det absolutt å anbefale! Det gjør at bildene blir helt identiske, siden man ikke rører på kameraet, og gjør sammensettingen i ettertid til en lek!

Lenke til kommentar

Har selv eksperimentert med flere av samme personer, og må si at det er veldig slitsomt.

 

Det meste jeg har prøvd er fire, to av meg, to av en annen, og det tar tid for å få det til å passe.

 

30 høres ut som en helvetes jobb. :p

 

I tillegg til at dette kan ta så lang tid at lysforholdene kan forandres i løpet av bildetagingen om du er uheldig.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

opp mot 30personer. Tviler på at vidvinkelen min er stor nok, og jeg gidder ikke før jeg har fått fjernkontroll nei...

 

Hvordan er den letteste måten å lage bildene på denne måten? Ha et bagunnsbilde og legge flere lag med utklipte personer oppå etterpå?

Endret av engekri
Lenke til kommentar

Hvordan er den letteste måten å lage bildene på denne måten? Ha et bagunnsbilde og legge flere lag med utklipte personer oppå etterpå?

5267604[/snapback]

 

lurer jeg også på.!

 

prøvde i gårkveld med bildeserie av hunden, men endte opp med å klippe å lime bilder som ikke overlappet hverandre, å fikk såklart kontrast/brightnes forsjeller på hver layer som måtte kompenseres etter beste evne...

 

Ble bare ca bra... :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg sørget for at bildene overlappet hverandre perfekt ved å sette mest mulig i kameraet til manuelt. Også fokus! Og så satt jeg kamerat på et stativ og støttet det opp ekstra for å hindre vibrasjoner. I tillegg brukte jeg fjernkontroll.

 

Med denne fremgangsmåten passet bildene oppåhverandre perfekt. Det var bare å legge alle i hver sin layer og fjerne det området i hver layer hvor layerene under var forskjellig. Det nederste bildet ble naturligvis uforandret, men det øverste ble stort sett bare Ingrid#4 igjen, pga en del skygger som var forskjellig i denne. På bildet mitt er det kun kunstig lys, men alllikvel ble det litt forskjeller i fargene som jeg måtte jevne ut.

 

Dersom bildene ikke overlapper hverandre perfekt, kan man sette gjennomsiktigheten ned og justere ett og ett layer i forhold til bakgrunnslayeren.

Lenke til kommentar
Stilig bilde, jeg liker denne typen bilder.

 

redigeringen er som fredrikrb meget bra, men hvorfor har ikke hun lengst til venstre kort? Det ble litt feil på en måte. Den bakerste er ikke med i spillet så der funket det, men den fremmerste?

 

Jeg planlegger å låne klasserommet på skolen og få puttet inn 30 engekrier på stolene i diverse positurer.

5264474[/snapback]

 

he, he. Kul ide! Med lærer da?

 

Husk å låse eksponering, blender, hvitbalanse og sånnt. Blir et evig mas med å forandre på alle justeringer i ettertid!

Lenke til kommentar
Det kjedelige med dette er jo det å klippe, lime og herje med bildet etterpå. Alt skal være perfekt, og om det er forskjeller i lys så må man rette på det og.

5267872[/snapback]

 

Jeg opplevde en ørliten forskjell i noen av fargene på bildene, men det lot seg enkelt løse ved å la skillet mellom bildene gå der det var naturlige kanter på bildet, f. eks langs kanten på bordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...