Gå til innhold

Innkjøp av minne. 1 eller 2 GB?


Melchior

Anbefalte innlegg

Siden tydeligvis minneprisene er på et bunnnivå har jeg tenkt å investere i nye brikker.

Har satt en prisgrense på 1200 kr. Spørsmålet blir da skal jeg kjøpe 2x 512 MB eller 2x 1024 MB?

Siden pcen min er ganske overklokkvennlig ( NF7-S 2.0 + Barton XP2500 @ 2400 MHz) Lurer jeg også på om man kan for den prisen få tak i noe som også lar seg klokke litt?

 

Hjelp meg litt. Hva gir mest "bang for the buck" for mitt oppsett? :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det e mye bedre og bare kjøpe sjiklig 2 512 brikker. du merker ikke så mye forsjell fra 2048 til 1024 så kjøp litt dyr 1024 så kan der overklokkes en del

 

Hei,

 

Jeg ville gått for 2x1024, siden det er en del spill som drar god nytte av 2GB + at det hjelper litt på hvis man driver med video-redigering.

 

Dessuten så er det nok mer framtidsrettet det med 2 GB enn med 1GB.

 

Har nå selv gått fra NF7-S V2.0+XP-M2400+@2400MHz over på ASRock 939DUAL-SATA2 + Opteron 146@2900MHz og 1GB TwinMOS PC3200 RAM, og merker at BF2 etter den siste oppdateringen ikke går like glatt som før, og det bare på grunn av for lite RAM (BF2 bruker opp mot 1GB RAM). Jeg HATERå innrøme det, men det stemmer faktisk.

 

Så "bottomline" er KJØP 2GB

 

 

Staljin

Lenke til kommentar

veritech ddr gir 655 000 treff på Google, så at ikke du har hørt om dem sier vel mer om deg enn om Veritech. Nå har jeg ikke prøvd dem selv, men jeg pleier vanligvis å kjøpe billigst mulig minne (bortsett fra den siste gangen, for å kunne overklokke), det blir sjelden problemer av det. Dersom man stresstester dem litt med Memtest86+ og Prime95, vil man som regel finne ut om de er gode nok ganske fort. Dessuten er de CL 2,5, de fleste billigbrikker er CL 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...