Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med dlink router


Anbefalte innlegg

Vil gjøre et siste forsøk med min 624+ trådløse router før jeg bytter den ut. Mitt problem

er at når jeg kjører fildeling (dc++/bitcomet) så kneler nettverket delvis. Det vil si at farten på nedlasting kan være ok, men surfingen blir problematisk, laster ofte ikke sidene. Kjører jeg begge programmene samtidig, kan jeg bare glemme surfing. Søking i dc++ blir også treg eller fungerer ikke når det står på som værst. Tror ikke problemet ligger i winxp pro, har reinstallert, prøvd flere brannmurer og oppgradert firmware i router. Har prøvd to forskjellige kablede nettverkskort uten at dette løste noe. Samme prob. i både firefox og explorer. Har noen tips om hva jeg kan prøve, ev. også i xp for å løse problemet mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke brannmus i D-link'n da? Ville iallefall slått av en av disse. Brannmur på brannmur funker dårlig.

 

- uPnP både på routeren og i XP ville jeg sjekket og satt disse på.

- Åpnet riktige porter i routeren for dc++/bitcomet.

- Begrenset opphastigheten i dc++/bitcomet slik at det er "plass" til vanlig surfing også.

Lenke til kommentar

Trodde det var greit med brannmur både i router og os? Modemet støtter ikke upnp, har heller ikke mulighet til å konfigurere dette, kun nettleverandør som kan, men dette har vært byttet en gang uten at noe forandret seg. Andre med samme leverandør har ikke samme prob. som meg. Skal uansett prøve upnp påp router og xp. Portene er åpne og jeg bruker netlimiter. Hjelper ikke uansett hvor mye jeg setter ned opp hastigheten.

Lenke til kommentar

Det som skjer når nettet ditt "kneler" er at det kobler av og på VELDIG fort. Hadde problemer med dette selv. Måtte refreshe 5 ganger før siden fikk lastet ferdig.

 

Oppgrader firmware eller skru av hele routerfunksjonen på dlink'en om du ikke har VELDIG stort behov for den.

 

Sleng ledingen fra router/adsl modem inn i en av de vanlige nettverksportene. Og slå av krypterninga og gå heller over til mac adresse godkjennesle. Da vil det nok virke bedre ;)

 

Lykke til

 

-Thelle-

Lenke til kommentar

Har prøvd å koble om routeren uten at det ble noe bedre. Rekner med at jeg som mange andre har fått et dårlig produkt fra Dlink, en god del som er misfornøyde med routeren under produkterfaringer. Kjøper ny. Noen som har forslag til en bra en i prisklassen 500-1k? Helst nærmest 500. Vil det forresten være en god løsning å kjøpe en standard router og koble dlinken til den? Kun maskin med kablet nettverk jeg bruker til fildeling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...