Gå til innhold

HJELP!!! Er det noe galt med hovedkortet mitt?


proturbo

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny maskin, og jeg har et stort problem (for meg i allefall!). Jeg har et Abit AT7-MAX HK som jeg kjører i RAID med to stk. Seagate Barracuda IV 80GB. Har lastet ned alt som finnes av nye drivere (4-in-1, 6159 til Radeon 8500, siste HighPoint til Raid osv. ) Problemet mitt er når jeg skal ta capture fra DV-kameraet mitt på FireWire-porten. Det hakker noe innij****g mye, med masse dropped frames. Dette skjer imidlertid bare når diskene er i aksjon. Dersom jeg kun ser på film uten å ta capture, virker alt som det skal. Brenner også på FW-porten med en ekstern CD-brenner og det går som smurt...hmmmm!!!

 

Jeg har lest at det var problemer med tidligere Barracuda-disker i RAID-0, men jeg får ytelse i Sisoft Sandra på 80MB/s i buffered read og 45MB/s i buffered write, så jeg tviler på at det er problemet.

 

Vet at det er mange folk med mye kunnskaper i dette forumet. Hvis noen har noen forslag eller har noen erfaringer, er jeg villig til å prøve det meste. Vel, jeg håper at jeg slipper å ta backups, reformatere og legge inn alt på ny.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du husket og installere RAID driverne dine??

Disse må du nemlig installere når du skal bruke RAID controllers.

Driverne skal følge med HK.

Viss du IKKE har installert driverne så kan det være årsaken......RAID controllers MÅ/BØR nemlig ha drivere installert for og fungere.

 

Håper dett kansje kan hjelpe

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-04 23:36, Eurofighter skrev:

Har du husket og installere RAID driverne dine??

Disse må du nemlig installere når du skal bruke RAID controllers.

Driverne skal følge med HK.

Viss du IKKE har installert driverne så kan det være årsaken......RAID controllers MÅ/BØR nemlig ha drivere installert for og fungere.


Håper dett kansje kan hjelpe



Ja, kjører på WindowsXP, og har "bare" de to Barracuda diskene i maskinen i RAID, så for å få installert systemet måtte jeg også installere RAID driverne :wink:. Har også lastet ned de siste driverne fra HighPoint, men ikke noe forbedret resultat så langt :sad:. Uansett takk for forslaget....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...