Gå til innhold

Ustabil w-lan på Asus A6Va


TurboThor

Anbefalte innlegg

Hei, har en Asus A6Va med ustabil w-lan. Den kopler seg av og på den trådløse routeren, en SMC WBR14G. Har prøvd en ny router, og slått av alle sikkerhets oppkoplingene. Men fortsatt ustabil. Har hatt maskinen til service hos Asus, og det byttet kortet. I dag får jeg ikke kontakt med den trådløse oppkoplingen i det hele tatt. Har prøvd å slå den av/på med Hot-key fra tastaturet, men den er fortsatt død. Maskinen finner ikke noe støttende trådløst kort i systemet, lyder det i feilmeldingen. Hva er galt. Noen som kan hjelpe. Kan det være en sotware feil tro?? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har prøvd å bytte kanaler, og sittet nesten oppå routeren også. Men har vært fortsatt ustabil.

Men det største problemet mitt nå, er at jeg ikke for maskinen til å kople seg opp i Windows. Wireles Lan står "på", men lampen som skal indikere w-lan lyser ikke. Prøver å søke opp kortet i windows, men finner ikke noen støttende kort. Veldig rart dette her. Den skulle jo har virket når den kom fra Asus, de har jo byttet hele w-lan kortet sier de.

Lenke til kommentar

Ja det er et ett lite ikon på verktøylinjen, og klikker man på denne så kommer det ett vindu som heter "Wireless Console" Her kan man huke av om man ønsker Wireless LAN eller Bluetooth, jeg har selvfølgelig huket av for wireless, og ikonet på verktøylinjen indikerer at Wireless switch is ON. Men det ikonet som indikerer det trådløse kortet sier at det ikke er noe støttende trådløst kort tilgjengelig, og det er et rødt kryss over ikonet. Og lampen på selve maskinen som indikerer den trådløse antennen lyser ikke.

Lenke til kommentar

har igrunn samme problemet med min ASUS W5A, den er nylig formatert og før fomateringen virket alt klokkereint. Men nå klarer den kun og koble seg på en sjelden gang får så og dette ut. Maskinen finner mitt trådløse nettverk med full dekning men når jeg trykker koble til står det kun "henter nettverksadresse" dette står den og gjør helt til jeg stopper den. Har oppdatert firmware på ruter og lagt inn drivere flere ganger... Hva er galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...