Andreasfe Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger: Funksjoner: -Kalender: Ja. Trenger ikke å være så veldig avansert, bare jeg kan plotte inn møter/avtaler og diverse og ha litt kontroll. -MMS: Ja. -GPRS: Ja. -EDGE: Ikke nødvendig. -JAVA:Ja. -Email klient: Ja. Form: -Vanlig: (Fjern de du ikke ønsker.) -Maksvekt: 110 gram -Antenne: Integrert -"Støt/sprut/støv-sikker": (Ja/nei). Skjerm: -Fargeskjerm. -Over 65000 farger -Størrelse på skjerm: ca. 1,5" -Touchscreen: Pris: -Jeg har mellom ca. 3000 kroner til rådighet. -Med abonnementsbinding: Nei. Telefonen må ikke være låst til en operatør. Diverse: -Merke: Har blitt veldig vant til SonyEricsson, så det er nok greiest å holde seg til noe av det samme. Men jeg vil ikke helt utelukke andre merker. -Kamera: Ja, bør være ganske bra. VGA holder ikke. -Videokamera: Ja, fint med muighet til å fange opp noen små videosnutter, selvom kvaliteten er laber. -Symbian: Nei -Infrarød port: Kjekt å ha. -Blåtann (Bluetooth): Ja. -Internminne: Kan godt være under 40 MB hvis det er mulighet for minnekort. Hvis ikke så bør det nok være ca. 100 MB eller mer. -Minnekort?: Se punkt over. -MP3: Ja. -Radio: Ikke nødvendig. -UMTS: Har jeg ikke hørt om -Triband: Greit å ha. De aller fleste tlf i 3000 kr.klassen har vel det. -Wlan: (Ja/nei). - Mulighet for GPS: Nei -Batterilevetid: Relativt viktig. Bør holde noen få dager med forskjellig bruk. -Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? SMS, Musikk, Ringe, være tilgjengelig for venner og familie. Telefoner som er i kikkerten: Sony Ericsson K750i + Bra kamera som tar gode nok bilder til å erstatte mitt digitale kamera. + Mulighet for minnekort + Brukbar musikkavspiller - Designet er ikke blandt det sprekeste. Helt greit dog. 2800 kr. Sony Ericsson W800i + Bra kamera her også, men ikke så bra som K750i ifølge terningkastet på testen til amobil. + Mulighet for minnekort + Bra til musikk + Mulighet for å bruke vanlig jack-hodetelefoner. - Tastene er litt vanskelige å bruke. - Liker ikke helt den oransje fargen. - Litt dyr 3300 kr. Har også tittet litt på Samsung D500, men har på følelsen av den skyve-mekanismen kan bli slarkete etterhvert. samtidig så er kameraet et stykke under. Har og tittet på W550i, men jeg føler en slik telefon blir litt upraktisk for meg. Valger står først og fremst mellom K750i og W800i Det jeg lurer mest på er hvorfor W800i har fått 4'er på kamerafunskjon, mens K750 har fått 6'er, når begge to får like mye positiv omtale i selve teksten. Er kort sagt ute etter en telefon med - ålreit kamera slik at jeg til nøds kan klare meg uten mitt digitale kamera på tur - MP3-avspilling. Lyden trenger nødvendigvis ikke å være konge, men ok. som i billige MP3-spillere. - Ellers bør den være god å bruke. Hvilken telefon skal jeg velge? Trenger rask respons, da jeg ikke har en fungerende telefon for øyeblikket.
medlem-42062 Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Anbefaler de to telefonene du har funnet frem til selv;) De to mobilene er jo ikke veldig ulike. Hovedforskjellen ligger vel i kamera\lagringsplass. W800i er vel best på Mp3. (spillelister osv.) Har 2 kamerater som har mobilen, og de er veldig fornøyde. Den har jo 38 + 512 MB lagring Og 1600X1200 kamera. K750i er vel så å si lik i ytelse, men er usikker på hvor mye minne den har. Jeg ville gått for W800i. Har veldig lyst på den selv.
Andreasfe Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Skrevet 6. desember 2005 Takk for feedback. Er litt skeptisk til at kameralinsen ikke har noen beskyttelse, noe som har irritert meg med min K700i, som nå er død. K750i har samme innebygget minne som W800i tror jeg, men man får kun med et 64MB kort. Jeg syns igrunn K750i ser noe bedre ut enn W800i også. Tror jeg tar turen ned til elkjøp og bestemmer meg
Carlos Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Kameralinsen er beskyttet på både K750 og W800.
Andreasfe Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Skrevet 6. desember 2005 Du har rett der ja. Takk for opplysningen. Ble ingen ny telefon i dag. Elkjøp på Skøyen var enorme på priser. 3600 kr. for K750i.. 4000 kr. for W800i.. Mulig jeg bestiller på nett.
LowBalls Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 (endret) må jo bare påpeke Nokia 6270 2 mp kamera minnekort (mini-sd) bluetooth ir to stereohøytalere edge 5x zoome 262 000 oppløsning form: "slide" ca 2800kr uten abb Endret 7. desember 2005 av alex91
remerserr Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Om du ikke liker W800i farge så gjør følgende: Kjøpe K750i, flashe til W800i sin FW og vips så har du samme FW og "muligheter" - eneste drawback er at du ikke får de fysiske knappene/snarveiene til w800i; noe jeg iallefall ikke synes er noe plagsomt... (tvert imot)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå