Gå til innhold

Makrofoto, trenger kritikk :D


Chris_lox

Anbefalte innlegg

Har en oppgave på skolen om makrofoto. Skal ta bilde av noe vi liker godt, og da få frem de peneste delene og "finessene" Og i den sammenheng håper jeg da at noen kan gi meg tilbakemelding på mine bilder. På forhånd takk!

 

Edit: Er første gang jeg tar makrobilder, så noen tips å hint hadde vært fint :)

post-68747-1133819296_thumb.jpg

post-68747-1133819387_thumb.jpg

post-68747-1133819469_thumb.jpg

Endret av Chris_LoX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første var mest stilrent å støvrent, godt lys også...

Fokuset skulle kansje vært litt legre frem...

Likte det kjempegodt faktisk.!

Kunne nesten vært en proffreklame fra sony.!

 

Det andre er overeksponert, støvete å stroppa som forsvinner rett mot kameraet irriterer, vet ikke helt hvorfor...

 

Det tredje har liksom ingeting i fokus, mest en svart kant med noen detaljer som alle er ute av fokuset........

Lenke til kommentar

Det første bildet er spennende, fordi, men dette er kun noe jeg tror. Du har klart og få frem en linje som går diagonalt fra venstre opp mot høyre. Noe som får meg til å se inn i bildet. Du har samme type linje fra høyre opp mot venstre. Slike linjer mener jeg er med på å skape ett spennende bildet. Det at du har klart å få skjermen til å bli diffus tror jeg heller ikke er dumt.

 

Bildet nr 2 tror jeg er sagt det som kan sies om, overeksponert og dårlig støvtørk :p

 

Bildet nr 3, tror jeg kunne blitt veldig spennende hvis du hadde lagt pspen diagonalt i bildet. Endre litt på belysningen, jeg er ikke sikker, men tror kanskje det kunne blitt spennende.

Lenke til kommentar

Takk for mange fine og flott svar! Anngående støv, så er psp'en nesten umulig å holde støvfri, men prøvde så godt jeg kunne. :p. Skal huske alle gode tips til neste makrofoto "øvelse".

Personlig liker jeg første bildet godt, og jeg skal skryte litt :p

 

Men tusen takk for all hjelp! :D

God jul, og godt nytt år!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...