Gå til innhold

Hvordan ta vare på et batteri?


eranro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm, her vil det nok komme mange forskjellige svar, og det varierer også hva de forskjellige produsentene sier. Noen mener det handler om å tappe batteriet helt en gang i blant, mens andre sverger til at man bare bør la batteriet bli halvveis utladet. Selv har jeg maskina på nettstrøm nesten hele tida, og når jeg skal bruke den litt uten strøm så lar jeg ikke ladenivået på batteriet bestemme når jeg putter den tilbake på strøm igjen :)

 

Men jeg har faktisk ladet det helt ut et par ganger, mest fordi det er det jeg "alltid" har hørt er bra for batteriet.

 

(vet dette var dårlig svar, men jeg venter meg uansett en hau med folk som ikke klarer å bli enige om full utladning eller klattladning eller halvveis utladning er best for batteriet... ;) )

Lenke til kommentar
(vet dette var dårlig svar, men jeg venter meg uansett en hau med folk som ikke klarer å bli enige om full utladning eller klattladning eller halvveis utladning er best for batteriet...  )

 

Hvordan man best tar vare på et oppladbart batteri kommer an på hvilken type batteri det er. For ikke å bruke mye tid på noe andre allerede har gått (litt for) detaljert innpå:

 

Li-ion (sannsynligvis dette du har?)

NiCD/NiCad

NiMH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...