Gå til innhold

kjøpt meg advanced scart cable, trenger hjelp


Straffa

Anbefalte innlegg

kjøpt meg advanced scart cable til xbox 360, satt den på av1 kontakten bak i tv som har RGB støtte. det jeg lurer på er at jeg finner ingen instillinger på xbox 360 dashboard om og aktivere RGB signaler.

 

når svitcher fra avg1 til avg1 rgb på tv ser jeg værtfall ikke noe særlig forskjell

 

er det noe jeg skal stille på/aktivere på xbox 360 for at den skal sende RGB signaler eller skjer dette automatisk?

 

jeg vet på dvd spillere kan du gå på meny og velge RGB

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ikke slå på RGB i sytem setting på Xbox360. Det du derimot kan gjøre er å stille inn om du har et 4:3 eller 19:9 tv. Altså windescreen eller vanlig.

 

Og velge å kjøre i 60 eller 50 hz, 60hz er best om du kan det.

5256112[/snapback]

 

 

Hvordan stiller man hz`en ifra f.eks 50 hz til 60 hz a? Har forresten en 4:3 tv :blush:

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å få svar på dette en annen plass.. om man merker særlig forskjell, eller om man må være "miss audiovisuell 2004" med bachelorgrad innen minimale forskjeller fra en kabel til den neste...

5256471[/snapback]

 

Antar at det du vil merke forskjell på er mindre "colorbleed" (fargene glir ikke så mye inn i hverandre på små objekter) og generelt klarere bilde.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å få svar på dette en annen plass.. om man merker særlig forskjell, eller om man må være "miss audiovisuell 2004" med bachelorgrad innen minimale forskjeller fra en kabel til den neste...

5256471[/snapback]

 

Antar at det du vil merke forskjell på er mindre "colorbleed" (fargene glir ikke så mye inn i hverandre på små objekter) og generelt klarere bilde.

5256547[/snapback]

 

 

så det sendes automatisk RGB signaler ut fra scart kabelen? trenger ikke stille på noe?

Lenke til kommentar
Den sender autoamatisk rgb signal. Ikke noe å skru på. Prøv å skru farger opp og ned, ingenting skal da skje. Fargene skal være de samme enten du har farger på max eller minimum.

5256849[/snapback]

 

takk for svar :)

skal teste så fort samboeren er ferdig med å se tufte

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...