Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lakke fanger, hvordan få av den gamle lakken?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal lakkere en forfanger til min Alfa Romeo, tingen er at fargen den skal lakkeres i er rød, men fangeren er svart, men under den svarte lakken ligger den fargen jeg skal ha, det jeg lurte på er ossen jeg skal gripe dette fatt?

 

Alternativer:

 

1. Sandblåse hele driten, så grunne og lakkere i rødt.

2. Går det ann å få av det svarte slik at det er rødt igjen, får så å slippe grunning og lakkere på den gamle røde lakken?

 

Andre spm:

 

- Hvordan bør man pusse ned en plast fanger? Sandblåse? Hvordan skal den klargjøres før lakkering, finnes det noen guider?

 

På forhånd takk!

Endret av NisseMannH4X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det svarte kun er en slags beskyttelseslakk med bilens farge under, så kan du prøve og "vaske" det vekk med tynner.. så polere og lakke med klarlakk på toppen.

 

Vet om flere som har gjort dette på bilene sine som har hatt en grå\svart beskyttelseslakk på kanaler etc.

 

Kenneth

Lenke til kommentar

Er ikke beskuttelses lakk, men jeg har også en sideskjerm jeg skal lakkere, denne er imidlertidig bare svart med bare grunning under, den skal også lakkes rød. Bilmekanikeren sa føkgende:

 

Jeg skulle bare matte ned lakken ved å pussen den med tørt 320 papir. Så skulle jeg bare sandblåse de delene der det var rust, sparkle en liten bulk.

 

Mitt spm er: Skal jeg bare grunne de stedene der det er sandblåst og der jeg har kommet ned til metallet (Lakken var tynn på kanter osv) ??

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er ikke beskuttelses lakk, men jeg har også en sideskjerm jeg skal lakkere, denne er imidlertidig bare svart med bare grunning under, den skal også lakkes rød. Bilmekanikeren sa føkgende:

 

Jeg skulle bare matte ned lakken ved å pussen den med tørt 320 papir. Så skulle jeg bare sandblåse de delene der det var rust, sparkle en liten bulk.

 

Mitt spm er: Skal jeg bare grunne de stedene der det er sandblåst og der jeg har kommet ned til metallet (Lakken var tynn på kanter osv) ??

5263828[/snapback]

 

Trenger bare å grunne der du har fått frem metall.

Du kan også begynne å matte med 200 og til slutt gå over med 400

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...