Gå til innhold

hva er netscape og trenger jeg det?


t_olsen_82

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er netscape og hva brukes det til? noen som kan si meg hva jeg evt trenger det til?

5252550[/snapback]

Netscape var den mest brukte nettleseren før Internet Explorer kom på markedet. Du trenger den ikke. De fleste bruker Internet Explorer som nettleser, men de som tror de har greie på det pleier å si at Firefox eller Opera er bedre;-)

 

Jeg bruker IE bare på trass, og har aldri hatt noen sikkerhetsproblemer med den. Har også Opera og Firefox installert, og den største fordelen mellom dem og IE er at de har arkfaner så man kan ha flere sider i samme programvindu. Det samme kommer i IE7, så da blir forskjellene mindre.

 

Skremselen om at IE er så farlig å bruke er sterkt overdrevet, så hvilken nettleser du vil bruke er en smakssak.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg bruker Opera framfor IE er at opera har en del flere nyttige funksjoner. Etter min erfaring er IE mye mer utsatt for spyware/adaware. Opera er også noen sekunder raskere en IE når det gjelder og åpne en nettside(2-4sek)(dokumentert) Husker ikke URL. Merkes fort også...

Der opera ikke funker orntlig bruker jeg FireFox...

 

Det som er bra med firefox er alle plugg-ins man kan legge til...

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar

Sikkerhetsfeil er det i alle nettlesere...

 

Jeg foretrekker Firefox, noe som jeg gjorde da jeg brukte XP også... ikke fordi det nødvendigvis var noe sikrere eller bedre enn IE, men jeg synes det virker litt mer minimalistisk og enklere på mange mange måter...

 

Prøvde også Opera og Mozilla, men begge hadde ganske mye dilldall som jeg ikke hadde brukt for...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...