Gå til innhold

Problemer med Call of Duty 2


Anbefalte innlegg

Maskinen restarter vilkårlig etter ca 15-30 minutters tid.

Noen ganger får jeg opp blå skjerm som sier at det er noen driver problemer, mens andre ganger bare plutselig restarter den.

 

Her er noen specs

 

Club3d 6600 GT 128 ram agp

XP 1800+

512 ram

Asus a7v600-x hovedkort

Chieftec 360 watt psu

2 stk 250 gb hdd

trådløst pci kort.

soundblaster pci lydkort(bruker bare firewire delen)

dvd-rom og floppy.

 

Som dere ser så er ikke dette akkurat noen ungsau for en maskin, men den skal holde for cod2 ifølge systemkrava.

Jeg hadde et vifteløst Geforce fx 5200 kort fra før, samme problemet der.

Det første jeg tenkte kunne være problemet var varme, så jeg skrudde alle vifter på full guffe. CPU temp var på ca 40-42 grader, mens kabinett tempen var 30-35.

Men det hjalp ikke, den restarter når den føler for det.

 

Jeg bruker nyeste via4in1 og nvidia drivere.

 

Er det noen som har noen lure forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er også mulig at omstartene skjer pga. varmeutvikling. 60 grader er ikke kritisk for et skjermkort. Det er CPUen som kan slå av maskinen om den er varm. Du kan sjekke den også, og om den er varm så burde du også se på en bedre kjølemulighet på den. Mulig noen kabinettvifter fikser dette og.

Lenke til kommentar

jeg har erfart at det kan være vanskelig å få en god løsning ut av dette, men å kjøpe ekstra vifter, ny strømforsyning osv hjelper desverre sjelden/ aldri. bare en masse penger ut av vinduet. prøv ihvertfall å les om det på nettet først, så kan du spare noen kroner.

jeg ville prøvd å sette ned agphastigheten ute i biosinnstillingene. prøv deg frem. på en litt eldre men svært lik pc som deg måtte jeg sette ned til agp X2 for at det ble stabilt (ødala ikke mye på ytelsen faktisk). prøv med fastwrites off, vpu recovery off, agp memory ned til 64mb, agp voltage litt høyere enn 1,5 (opp til 1,8 bør ikke by på problemer, temp på 60 grader er helt ok), ta ut en av minnebrikkene dersom du har 2x256 (selv om det blir veldig lite til å kunne spille med... hvis du kan låne en brikke prøv den). som sagt; prøv deg litt frem og søk på nettet om liknende problemer.

lykke til, og ikke gi opp. vet det er noe drit å feilsøke, men du føler deg mesterlig når du har kommet frem til en løsning.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...