Gå til innhold

Hvorfor begynner Katoder å lukte svidd?


Anbefalte innlegg

Har lest mye her nå at Kald Katoder har begynt å brenne/lukte svidd :hrm:

Hva er grunner for dette?

Før jeg leste dette hadde jeg kjøpt viftegriller med KaldKatode lys.

Jeg vil gjerne slippe at dette skal henne med meg. Noen som har opplevd at Viftegriller katoder har begynt å lukte svidd/brenne?

Er det dumt å bruke Katoder :hmm:

Hvordan kan jeg slippe at dette skjer?

 

 

 

 

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SunBeam og Revoltek er laget på akkuratt samme fabrikk blandt annet.

5248102[/snapback]

Jeg har hatt 3-4 stk, dær inverten har rett å slett gått kaputt å bynt å brenne, å de va fra sunbeam!

5248753[/snapback]

*Host. Hark. Samme fabrikk.

5248817[/snapback]

 

 

Ehm, det var ikke noe "vondt" mot sunbeam, å jeg bryr meg ikke akkurat om det er fra samme fabrikk! pointe va bare at de hadde brent opp

Lenke til kommentar
SunBeam og Revoltek er laget på akkuratt samme fabrikk blandt annet.

5248102[/snapback]

Jeg har hatt 3-4 stk, dær inverten har rett å slett gått kaputt å bynt å brenne, å de va fra sunbeam!

5248753[/snapback]

*Host. Hark. Samme fabrikk.

5248817[/snapback]

 

 

Ehm, det var ikke noe "vondt" mot sunbeam, å jeg bryr meg ikke akkurat om det er fra samme fabrikk! pointe va bare at de hadde brent opp

5248902[/snapback]

Les grunnen min du. Da forstår du det fort.

Lenke til kommentar

Okay, drit i sunbeam vs. revoltek tullet!

Selv har jeg 4 katoder, av et av merkene over, og ingen av disse har luktet, smakt eller sett brent ut!

 

Problemet ligger, som nevnt over, i monteringen.

Ikke rart at ting tar fyr når folk stapper den stakkars inverteren rett over q-tec psu'en fra 98! Som forøvrig varmer bedre enn en Jøtul Max-Heat 67, og attpåtil i et kabinett som har lavere luftgjennomstrømning en en boks med stabbur makrell!

Brukerfeil, rett og slett.

 

Chris

Endret av Chris_LoX
Lenke til kommentar
Okay, drit i sunbeam vs. revoltek tullet!

Selv har jeg 4 katoder, av et av merkene over, og ingen av disse har luktet, smakt eller sett brent ut!

 

Problemet ligger, som nevnt over, i monteringen.

Ikke rart at ting tar fyr når folk stapper den stakkars inverteren rett over q-tec psu'en fra 98! Som forøvrig varmer bedre enn en Jøtul Max-Heat 67, og attpåtil i et kabinett som har lavere luftgjennomstrømning en en boks med stabbur makrell!

Brukerfeil, rett og slett.

 

Chris

5249042[/snapback]

Bra sammenligning, bra :p :!: haha!

 

Selv har jeg Sunbeam katoder og invertere + en sound control, og ikkenoe av det har såvidt begynt å tenke på å brenne eller sleppe ut en liten lukt. Er fornøyd :)

Lenke til kommentar

Jepp, nei, tror nok ikke det er psu-en sin skyld. Men selv har jeg som sagt ikke noen problemer med dette.

Men en kamerat hadde en inverter og en kontakt som gikk føyka. Hadde montert den inni en diskettstasjons bay, og luftinga var for dårlig.

Men anbefaler deg i å skru på pc'en, og kjenne litt rundt med hånden hvor det er god "strømmning" med luft. Eventuelt kan du nappe ut et hår, helst hodehår da pubushår blir litt for stivt :p Men anyway, plasser inverteren der hvor det er litt bra gjennomstrøming! Hvis inverteren får god kjøling blir ikke katodene varme! Er i alle fall det jeg har kommet fra til? Noen som støtter den ideen?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Her ser dere inverterene (1 ubrukt og 1 svidd) og soundcontrollen min fra SUNBEAM... som er totalt nuked!

Katodenene er også smeltet i begge ender.

 

Dette står i et fulltower med 120mm papst 38db vifte i front og 80mm vifte i bakkant pluss 120mm og 80mm vifte i min Hiper 580w psu.

Ellers er det montert vannkjøling på CPU, GPU, Chipsett og RAM så det er ikke noe som lager noe særlig varme inni der. Luftgjennomstrømningen er fin, og temperatursensoren på hovedkortet gir meg en temp på 28 grader idle og 32 grader under belastning over lengre tid (60min++).

 

Dessuten lå inverteren 5 cm unna luftstrømmen fra 120mm vifta og soundcontrollen lå utenfor kabinettet i en romtemperatur på ca 20 grader +/-.

 

 

Det jeg ser på disse inverterene er at luftehullene er veldig små og sitter rett over den største "dingsen" inni.. Muli det kan være derfor, men soundcontrollen er godt ventilert så den skal da fungere fint i vanlig romtemp...

 

hot.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...