Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe ny router, anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe nye ADSL router. jeg trenger en router som oppfylller disse kravene:

- Pris: Maks 1200kr.

- Lett og åpne porter.

- Trådløs (54mbit

- Fire trådporter (100mbit minimum)

- STABIL, skal ikke ha noe av at jeg blir frakoblet sånn plutselig...

- Bra signalstyrke.

 

MVH Tommy

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus WL-500G Deluxe har jeg personlig god erfaring med, har hatt en siden oktober nå, ikke noe problemer.

 

Har et veldig greit brukergrensesnitt som er enkelt utføre endringer i, har ihvertfall funket fint å åpne de portene jeg trengte.

 

Har 4 porter (100mbit), 54G tråløst med diverse sikkerhet bla WEP og WPA(-psk), innebygget usb printserver, mulighet for å koble til webkamera som overvåkningskamera, ekstern harddisk som FTP server.

 

Har ikke hatt noen stabilitetsproblemer til nå. På fabrikk innstillingen på signal styrken rekker den langt, selv gjennom murvegg.

 

Ligger på ca 1100,- på komplett for Deluxe utgaven.

Lenke til kommentar
Kan godt anbefale Dlink 624+. Har denne selv og den er kjempe stabil.Stått på i flere uker i strekk aldri blitt frakoblet :)

5247988[/snapback]

Har hatt en slik selv og under litt stress (mange nok tilkoblinger som opprettes og stenges) så sliter den, veldig. Måtte reboote rett som det var mens jeg hadde den der. Men det var under ekstrem bruk av DC++ (p2p).

 

Angående port-åpning i linksysen så er ikke det noe større problem enn i noen annen. Et fint web-interface hjelper også på :)

Lenke til kommentar
Kan godt anbefale Dlink 624+. Har denne selv og den er kjempe stabil.Stått på i flere uker i strekk aldri blitt frakoblet :)

5247988[/snapback]

Har hatt en slik selv og under litt stress (mange nok tilkoblinger som opprettes og stenges) så sliter den, veldig. Måtte reboote rett som det var mens jeg hadde den der. Men det var under ekstrem bruk av DC++ (p2p).

 

Angående port-åpning i linksysen så er ikke det noe større problem enn i noen annen. Et fint web-interface hjelper også på :)

5248090[/snapback]

 

Okei da kan det ikke bli en Dlink 624+. Alle anbefaler Linksys WRT54G så og si, så jeg går for den. Takk for hjelpen alle sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...