Gå til innhold

Henger benchmark og frames pr second sammen?


Slimshady

Anbefalte innlegg

Har nettopp installert x800gt i maskinen min. Maskinen er ikke av nyeste dato, men henger sånn passe med. AMD 2500+ prosessor, AGP og 512 DDR.

 

Med Catalyst fikk jeg rundt 3700 i 3dmark 2005. Dette fikk jeg opp til 3850 etter litt overklokking. Vet ikke hvor langt jeg kan strekke strikken.

 

Når 3dmark kjørte kom aldri framerate'en over 20. Det virker litt dårlig..

Noen som har noen billige råd? Helst gratis:-) Er det noe jeg kan gjøre uten å kjøpe mer hardware?

 

Hva er den største flaskehalsen og hva er optimalt for å få et balansert system med mitt skjermkort? Snakker altså om mest mulig for minst mulig.

Endret av Slimshady
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er 3Dmark 2005 vi snakker om, så er 20 helt normalt. Det er ikke egentlig meningen å få spillbare framerates på 3Dmark05, da den bevisst tresser maskinen til det maksimale. Om du får 20 FPS i 05, så får du nok mye mer i de fleste spill på normale grafikkinstillinger.

 

Din maskin virker bra balansert, dog kanskje skjermkortet er et hakk forran CPU. Det spørs jo dog om du er av typen som liker å ha en del eye-candy på eller ikke. Det eneste jeg vilel annbefalt er å oppgradere til 1gig minne på sikt. Det er faktisk en del spill som bruker så mye minne.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Vil si at cpu ikke har allverden å si faktisk.. Skjermkortet er alfaomega om du skal ha mye fps. og 20 fps i 05 er nok bra ja. at frameraten dropper mot slutten er fordi den da kjører demoene på cpu istedet for grafikkkortet (og se den forskjellen!)

 

Har et radeon 9550, det har 8 fps på det meste og 2 fps på det minste (firefly eller hva den demoen heter)

Lenke til kommentar

det beste er jo i grunn bare å prøve :) native på lcd skjermen din er vell kanskje 1280x1024 (ellerno) og det er jo relativt høyt, så da er det vell begrenset hva du kan benytte av aa og af

 

Edit: du kan nok finne billig oppgradering av minne som de andre kommenterer. utover dette er det bare å prøve, er ganske sikker på at jeg hadde vært fornøyd med det der oppsettet. (på "student" konto :) )

Endret av SpkStrp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...